|
|
|
|---|---|
|
Hej. Detta kanske är en dum fråga, men i alla fall. Det är så att mina vindrutetorkare låter när de går över rutan. Det är så väldigt irriterande. Har ni några tips på vad man kan göra för att ljudet ska försvinna?? Har provat söka, men inte hittat något användbart. Alla tips är välkommna! Mvh | |
|
Hur låter det? Hackar dom sig fram? Det kanske är dax att byta blad??? Köp inte blad på Micro för 29,90, det gjorde jag förr. Men nu sitter det Bosch på och dom är 100 ggr bättre. Om rutan är hemskt blästrad så kan problem uppstå... Då kan ju inte bladena glida lätt. Min skrothög: Länk |
|
|
oftast beror detta på att torkarbladet har fel lutning mot rutan och "hoppar" fram. Kan i sin tur bero på torra blad, dvs hårda så att dom inte viker sig som dom ska. Dom ska ju liksom "släpa" över rutan. Prova med nya blad, eller skifta mellan höger och vänster. Man kan också prova att vrida torkararmen längs sin längd, så att bladets vinkel mot rutan blir gynnsammare. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
Boppers_ |
prova med att köpa ett par nya...det kan vara för att dom är gamla, så prova med nya för jag tror att det kan hjälpa. |
|
rackarns vad snabba vi var !!! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
De är faktiskt ganska nya...men inköpta på micro!! Ska prova att vinkla dem lite och se vad som händer!! Tack för snabba svar! Mvh |
|
M-Mag |
Vad är det för märke på dem? Detta kan vara avgörande, jag har läst tester i Vi Bilägare och det kan skilja en hel del mellan märkena. Prova Bosch om du inte har dem på nu. Eller kolla med vi bilägare om det testet om vilka blad som var tystast. "Your Toyota is not fantastic." |
|
Ok...har kollat det nu. Bladen hade rätt vinkel för uppåtsvep, men på väg ner så tror jag inte att bladen böjdes över. Så det är nog därför ljudet kommer. Provade vinkla dem så att dem stod rakt mot rutan och det hjälpte lite, men jag tror nog att det kan vara gummit som är för hårt...eller? För det låter lite fortfarande. Mvh |
|
|
Micro är Micro och Bosch är Bosch...... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej. Byt till Bosch, jag lovar att det löser problemen.. mina Bosch är rätt dåliga efter vintern men dom hackar ändå inte, det blir bara inte riktigt rent. Dom kostar "lite" mer än micros/biltemas men endast det bästa duger på Beemern!! :-) Power is nothing without Control! |
|
|
Jo, det är ju sant. Får nästan lite dåligt samvete nu =).. Ska byta till ett par riktiga!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.