AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
361

Läckande slang?

Kan jag ha en läckande slang. Problemet är att det försvinner kylarvatten (under cirka 3 veckor får jag fylla på unefär i liter).

Folk jag pratat med menar att om det gått in i motorn hade den inte gått så jämnt som den de facto gör.

Vad säger ni?
Kan jag ha en läckande slang. Problemet är att det försvinner kylarvatten (under cirka 3 veckor får jag fylla på unefär i liter).

Folk jag pratat med menar att om det gått in i motorn hade den inte gått så jämnt som den de facto gör.

Vad säger ni?

Vad säger ni?
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Det är nog ingen större mening med att upprepa inlägget 2 gånger.
Om det inte var för att det gick långsamt.

Har du prövat att lufta systemet?
Om det är luft i systemet så kan det när det blir tryck, trycka ut vatten slangen som sitter vid expansionskärlet. Jag är dock lite osäker på hur det ser ut på e34:orna, men på e28:orna sitter slang nästan överst på expansionskärlet.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Ja, jag har luftat systemet. "trycka ut vatten slangen som sitter vid expansionskärlet", vad menar du?
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
bmw är otroligt kännsliga för luft, och lite bökiga att få ut luften ur systemet, men om du är säker på att du inte har luft i systemet och inte ser några synliga läckage på motorn tex mellan blocket och toppen, brukar synas att det läcker glykolen bli vitaktig då den torkar.
Är det nu inte detta kan toppackning ändå vara trsig med ett läckage som rinner in i motorn coh sen då du kör förbränns glykolen, bilen behöver inte gå dåligt för det (jag har råkat ut för detta)
ett tipps är att provtrycka systemet och då se om de är nått sånt fel be bmw göra detta.

Joakim Eriksson
Var skulle glykolen bli vitaktig? I kärlet!?!?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Runt vitala delar i motorn, runt topplockspackningen, runt slangar etc...

/Per
Den är helt ren.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
om den är det och du inte har luft i systemet är det antingen toppen eller topp packningen som läcker glykolen in i motorn

Joakim Eriksson
Det är inte det svaret jag ville ha....

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
När du säger att "den är helt ren" så handlar det inte om vätskan i kylaren. Utan som PerJ82 skriver, där det läckt ut tex på blocket, runt anslutningar, kylaren etc, dvs där det läckt ut och torkat, där blir det vitt.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Jag är medveten om det men det har inte läckt ut något på de ställena. Det är torrt, snyggt och rent. Det gör det hela svårare.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
Men alltså fatta har du ingen läckage på utsidan och du har all luft borta har du ju inte så mycket kvar att vällja på antingen toppackningen som läcker in i motorn eller toppen som har sruckit detta kan du med lite tur se om du lyfter av toppen och då ser du ju hur packninge ser ut. sprickor brukar dyka upp runt ventilerna.
har själv råkat ut för precis samma sak men då bytte jag motor istället för att köpa en ny topp.

Joakim Eriksson
Bye, bye $
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.