|
|
|
|---|---|
|
Ämnar köpa nya sommadäck varför frågan gäller, är det problemfritt att köra på dimensionerna 235/40 18/8.5 fram samt 265/35 18/10 bak. Riskerar det att ta i vid rattutslag och tung last. Har du erfarenhet, svar önskas. Vänligen Tommy NoFear | |
|
Hej igen! Ingen som har erfarenhet av denna dimension? Fick svar av ngr men av någon för mig oförklarig anledning så raderades mitt inlägg:-((((. Jag hann inte läsa vad de svarat mig. NoFear |
|
|
Jag får väl skriva samma svar idag som igår ! Jag har samma däck dimensioner på min E39 523:a som du ska ha, däremot så har jag faktiskt bara 8,5" fälgar runt om, vilket egentligen är lite för smalt för 265:or men det ger ju en liten skyddskant... Har aldrig haft några problem med att hjulen tar i vid vanigt bruk. Men körde iofs med 4 passagerare & fullt bagage en gång i sommras å då skrabade det imot på guppig landsväg ett par gånger, men utan problem. Jag har bra dämpare runt, det kanske kan vara ett problem om man har dåliga dämpare ! Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
| Har 8,5 tum bak ock fram med 255 runt om. Åker man 4 st i bilen tar det i bak. Skall ordna detta genom valsning ca 1000:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.