AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
968

Xenon ljus på 320D..?

lexxar
Vet ngn där ute om xenon ljus är som standard på en e46 320d-01........
Svar Nej. Xenon ljus är inte standard på E46.
Med reservation för att de kan vara standard på E46 M3.

Bi-Xenon-ljus inkl automatisk ljusviddreglering 5200kr

Är tillägget på nybil.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
lexxar
ok...men vilken sökfunktion.........
uppe till vänster där de står Sök inlägg.
Länk
Du fick ju svar på din fråga.

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Hur mycket arbete är det med att eftermontera ovanstående kit? Och vad kostar delarna i inköp nytt/beg?

Borde kanske gå att hitta på skroten på någon påkörd/bak/sidosmälld bil...

Diesel-räsern
Länk
Nytt hos BMW kostar xenon 13800 + automatisk ljusviddreglering (bilar med halogenstrålkastare är utrustade med manuell sådan) samt eventuell monteringskostnad.

Det är dyrt att ligga på topp

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
Kittet för eftermontering går på bmw på ca 12 papp.
Eftermarknads prylar finns för ca 5 papp.
Att hitta de på skroten är ren lögn. De som har tar mer betalt än bmw nästan.

Dominik hade exakt prisuppgift. Bytet i sig är en piece of cake,
Byter hela strålkastarna, inkoppling sker enligt medföljande anvisning.

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
måste bara säga att jag köpte xenon lampor till min E46:a från en skrot för 1850:- inkl boxar och lampor. Dock fick jag plocka över innanmätet till mina gamla lamphus eftersom de köpta hade trasiga fästen. Men det tog typ 2 timmar. Billigt.

Diesel-räsern
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Dominik: Vad är det egentligen för skillnad mellan den automatiska ljusviddsregleringen och den standardmonterade, manuella? Saknar bilar med automatisk reglering vredet för ljusviddsreglering?
Jag fick offert från BMW på Mölndalsvägen i GBG och där ville dom ha 28700:- ink moms för att eftermontera xenon på min 330.

Valde istället det eminenta alternativet att köpa denna sats från Tyskland av min gode vän George på GT-Bilar i Borås och han fixar detta för 10000:-ink moms och allt ...det enda jag inte får i detta kit är ju automatisk ljusviddsreglering. Men vem behöver det??...
På besiktningen så kollar dom ju bara att allt stämmer med ljusbilden mot sin lilla maskin så det är inget som är problem....Kanske Jesperado vet mer kring denna bit.
Auto reglering: Givare på hjulupphängningen styr strålkastarens reglermotor, ljuset ligger alltid på rätt nivå utan bländning. Manuell ratt: Man får göra motsvarande justering manuellt. Det förekommer automatisk reglering som ändå har ratten kvar, förmodar att automatiken isf håller den inställda höjden konstant.
Det är lag på att automatisk reglering skall finnas på xenonutrustade bilar men ASB kollar inte detta, endast ljusbilden och funktionen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.