|
|
|
|---|---|
|
Tillfixandet av bilen fortsätter, nu är det dags att fixa "klonkandet" i framvagnen:) Har sökt på gamla inlägg och hittat en hel del, men har ändå några frågor. Har kommit fram till att det är det sk Casterstagen som gett upp på höger sida. (Låter när jag bromsar och märkte i helgen vid skärmbytet att man kan rucka hjulet i "längsled" rätt ordentligt) Har hittat Casterstag på Motornord (Länk för 610:-, nån som vet vad som följer med, misstänker att det inte är komplett? BMW skulle ha 1300:-... Själva monteringen: 1. Man måste dra fast bussningen med bilen ståendes på hjulen? 2. En hjulinställning måste göras efteråt? Blir väl att hålla på med det här i helgen..hehe, man är bra på att skaffa sig arbete... | |
|
Jag lämnade in den på JWR, jag tror att jag betalade 1200 monterat o klart. Tyckte inte det var värt det om hjulinställn. blir fel, kan ju kosta mer än det smakar. spar till en.... Länk |
|
| Betalade du 1200:- för arbete inkl material?? I så fall rätt billigt, på BMW skulle de ha runt 4' för att byta på båda sidor... | |
|
Ja inte tusan var det mycket mer i alla fall. Ring o kolla... spar till en.... Länk |
|
|
Jag har köpt nya stag till min e39 hos BMW och dom kostade runt 500:- för bägge, har dock inte hunnit byta än. CHS |
|
| Har kollat med en "Icke auktoriserad" verkstad..de skulle ha 400:- per sida för att byta...kanske lika bra att lämna in bilen då, slipper man svära en hel lördag... | |
|
staget i sig är ju inga problem att byta det kan vara bussningen som ska presas in i staget som kan vara problem OBS tänk på att bussningen ska sitta på samma sätt som den gammal. bytte båda på min på bmw för ca 1år sen och båda bussningarna betalade 2000kr med hjulinställningen så bmw är inte så dyra Joakim Eriksson |
|
| då måste du fått kompispris.. det skulle gå på mellan 3500-4000:- när jag frågade. Men de var inte så dyra på arbetet då, stagen kostade 1300:- st. | |
|
stagen köppte jag själv på bmw för jag tänkte byta själv men ides inte för dessa gav jag 800kr/st Joakim Eriksson |
|
|
Vis av erfarenhet kan jag bara rekommendera att låta proffs göra jobbet och använda minst orginalkvalité. Det finns mer än en piratvariant som illa kvickt har skakat "sönder" hos besiktningen. /Hjalmar Barnvagnsexpressen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.