|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Jag har en 316 compact som har ett BMW orginal larm. Problemet är att det bara går att larma av med nyckeln ibland. Ibland funkar den hur långt som helst i från bilen och ibland går det inte att larma av alls med sändaren på nyckeln. Någon som vet? | |
| Jag har samma problem.. samma bil för den delen också, vad har du för larm? Jag har inte ett papper på mitt, det enda jag vet är att det står www.itv.se på larmbrickan. | |
|
Det är ett BMW orginal larm. |
|
|
Tänkte be dig om en tjänst mc......jag har samma problem som dig bara det att min fjärr aldrig fungerar......har fått tipset att fjärren kanske måste aktiveras/initieras....... Jag har nu ingen instuktionsbok till min 316Ti....Har du en...skulle inte du kunna kolla hur man gör detta... |
|
|
Tom 95 hade bmw infraröd fjärr på sian nycklar(org fjärrstyrning/ larm) vilket gör att man bör rikta nyckeln mot backspegeln och stå inom ett par m avstånd från bilen för det skall funka. Det är heller aldrig fela tt byta batteriet i nyckeln, finns nya på BMW: From 96 och framåt är det radiostyrd fjärr. Däremot kan ibland nyckelsändarna i sig glappa då är det en ny nyckel som gäller för ca 1000kr finns på BMW min egen nyckel till krutis börjar glappa så ny nyckel är beställd. Mvh Asken |
|
| har ingen mottagare vid backspegeln.....dessutom har inte nyckeln med fjärr någon sändare för infrarött..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.