AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
527

Vilken storlek på vinterdäck?

Visa användare
2
Niclas007
740ia -95
Tjena!
Jag behöver veta vad jag behöver för dimension på vinterdäck till min 740ia? Jag tänkte använda ett par 16" lättmetallfäljar från en 850ia.
Har en akutresa till Sälen påG.

//Niclas

Niclas007
FolkaaN
hör med en däck handlare o se vad som passar på fäljen

BMW = The biggest the best, better then the rest
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag kör med 235/60 16 med odubbade Nokian på min E38.
Göran Berg
Har samma uppsättning vinterdäck som Sail - bara att rekommendera.

PE
630
PESK
740iA e32
Jag rekomenderar DUBBAT, jag körde med friktion men bytte
som sagt till dubbat, hade Nokian men fick inget fäste alls
tycker jag...men nu har jag förståss inte "anti-spinn" på min
bil, och det gör troligen en hel del....
Peo
Jag kan bara hålla med Sail o Göran Berg. Jag kör tredje säsongen nu med 235/60-16 Nokian odubbade friktionsdäck. Tyst, behagligt o tillräckligt säkert om man bara anpassar hastigheten till väglaget. Jag har i och för sig antispinn och det hjälper naturligtvis till. / Nysse
FolkaaN
KÖP inte odubbat vi har de nu och det är inte o rekomendera !!

BMW = The biggest the best, better then the rest
Svärd
Dubbat eller odubbat är väl upp till vad man kör på för underlag?? Själv är jag ju lite dum som kör odubbat här på isvägarna på Gotland, men jag har aldrig haft tendens till sladd okontrolerat. Sen är det ju upp till var och en vad man trivs med.

Men frågan var ju inte dubbat eller friktion utan dimension... Jag har "bara" 15" så jag kan ju inte svara på det. 225/60-15 kör jag på...

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också...
ho
432
hombre
750iA 1991
För mig är att köra odubbat självklart. Men om jag stänger anti-spin känns det veldigt otryggt, då åker bakvagnen hur som hälst.

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Som sagt var: Det där med odubbat eller dubbat är nog en smaksak beroende på hur och var man kör.

Har iofs antispinn på mina bilar och har haft det på alla vagnar som jag kört odubbat på.
Jag kör båda vagnarna relativt många vinter mil i de mest skiftande väglagen från Norra Dalarna till Södra Tyskland under vinterhalvåret under de senaste 7 åren och hittils har inget fått mig att ändra uppfattning om att odubbat passar bäst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.