|
|
|
|---|---|
|
Lite fakta: BMW 318iS Coupe Årsmodell: 1993 Körsträcka: 21.000 mil Pris: 64.000 kr Färg: Röd Karosseri: Sportkupé Info: m+k,stereo.cd-vx,larm,soltak,l m-fälg,s+v hjul,2 ägare Om ni har lust kan ni klicka er in på Länk o klicka sen på bilhallen. Tacksam för svar | |
| Ser helt okej ut. Pruta till 60.000! :) | |
|
Ja, det beror lite på vad du får för garantier. Hur serviceboken ser ut m.m. Det som den saknar som man ser direkt är sk. nedlackning dvs lackning av kjolar och nedre delarna på stötfångarna i bilens färg. Det fräschar upp ordentligt, kostar kanske mellan 3 och 5kkr. Sen är skinn alltid eftertraktat på andrahandsmarknaden, E36:or utan är mer svårsålda. Vill du ha vita blinkers runt om så kostar billigaste satsen 2.500kr. Fälgarna till sommarsulorna är också en värdedrivare, en uppsättning fina 17-18" med bra gummi kostar ju en hel del, men är det 15" med halvdassiga däck så är det inte värt mycket. Det är hos en handlare så du får vara beredd på att ge mer än hos en privatperson, man gör aldrig klipp hos en handlare... Däremot kan du få garantier och en viss köptrygghet. Du borde kunna pressa ner till kanske runt 55-58? Men som sagt så se till att du får garantier och att den är servad regelbundet. Kolla begagnatguiden här till vänster för tips när du tittar på den. |
|
| Svårt o säg...Men tänk på att en 325 ungefär av samma årsmodell med liknande miltal o mer utrustning(skinn/ac mm) brukar gå för ungefär 65 eller max 70(låt gå för att de kanske e utannonserade för 80-90 men de blir de ju inte sålda...), o då e de oftast en bil i kanonskick...Min 325( Länk va till salu tidigare fick ja som bäst bud på ca 70,o då e de en bil i mycket bra skick med M-optik osv...Så med tanke på de tycker ja nog att du skall pruta den till 55 typ...Sen e de klart att om du får nån sorts garanti så kan de va värt lite extra.. | |
| Länk ska ju länken va....Skriver ju som ett as...) | |
|
Tack för svaren som jag fått! Hade faktiskt tänkt mig runt 55, och smärtgränsen vid 60. Synd att man är så dålig på att pruta bara..=/ Tack! |
|
|
Tycker att det var MINST 10 000:- för dyrt. Nu säljs bilen av aukt. handlare vilket kanske är ett stort plus för dig med ev. garantier osv. Personligen köper jag hellre privat, och jag skulle inte värdera denna bil till mer än cirka 45 000:- Pga snål utrustning, "fel" färg, "högt" miltal. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.