AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
493

Kylarvätskegivare + oljenivågivare M20

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag har problemet att CC varnar för att det är lite motorolja och lite kylarvätska i min 525i -90 M20. Jag har fyllt på både motorolja och kylarvätska till rätt nivå, men den varnar fortfarande för dessa 2 saker! Det är som om CC har "hängt sig." Har ni några tips om vad man kan göra åt detta? Man kanske måste byta givarna? Hur byter man dem? Måste man demontera kylaren? Hur kommer man åt att byta givaren till motoroljan?

/Per
Givaren till kylvätskan sitter vä i expansionskärlet eller?
Det gör den iaf på E28/E30.
Oljetryckgivaren sitter på didan av motorblocket och nås lättas underifrån då grenröret är ivägen uppifrån.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag har hittat givaren till kylarvätskan, den sitter i botten på expansionskärlet. Den är nog enkel att byta, förutom att man kanske måste tappa ur all kylarvätska först. :-( Men vart finner jag oljenivågivaren? Observera att det är oljenivågivaren, inte oljetryckgivaren som det troligen är fel på. Kan det vara så att oljetryckgivaren sitter på sidan av motorblocket, medan oljenivågivaren sitter i tråget?

/Per
Finns det en givare i tråget eller?? Jag är inte helt säker nämligen :(
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag fick ett mail av en snubbe här som beskrev oljenivågivaren, den sitter i tråget tydligen. Frågan är bara hur man byter den? Ska man ta den underifrån eller uppifrån? Den sitter bredvid oljestickan.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.