AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.542

Ny bmwägare har några frågor

Sida 2 av 2
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
Peter78W den gamla varnaren sitter på, så det är lugnt, men jag måste ändå riva oket och ta isär det, kolven värkar gå trögt idet fortfarande, så det blir väl till att putsa av och fetta in, skickade med en beställning på ny slitagevarnare när farsan ändå får köpa framvagnsdetaljerna...

/Team valsjö/Möken
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
den klarade operationen, oket blev isärtaget, rengjort och infettat, slitagevarnaren bytt samt staget fram, så so far so good...
Dock såg jag efter detta byte att jag har glapp i styrningen, inte i ngn styrled, men på höger sida sitter det ngn arm iväg från styrstaget eller rättare sagt där två stag möts i ändarna, och det andra lilla staget går till ngn gummibussning, och där glappar det så klart... Det ska det väl inte göra, eller? Hänger ni med på vad jag menar? sen det ljudet jag hade från början blir jag inte klok på, var ute nu, siktade på varenda brunnslock o dyö jag kunde se för att försöka höra om det är fram eller bak, o vilken sida, men det spela fan ingen roll vilket hjul jag körde gupp med, det lät ändå, fast i bland var det helt tyst!?!??! Vadan detta? några förslag? troligen är det väl de stagen som går från kränghämmaren, men vilket annat kan det vara annars? Tror att det är fram iaf, men som sagt, jag vettetusan... Sen em till sak, den där "färddatorn" som visar hur långt det är kvar till service och olika felmedd. Den slocknade när jag körde, lös bara om man tryckte in knappen, ska det vara så?

/Team valsjö/Möken
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
hm, ingen som vill kommentera? Åkte till sollentunamässan fram o tilbaks ida, å den höll ju, men jag tycker klonken förstärkts... sen tyckte jag att jag hade mkt vibrationer i bilen över 90, mer än förr så det borde inte vara däcken, kan det vara glappet i styrningen jag känner? Eller ska den där "hjälp" armen glappa?

/Team valsjö/Möken
mo
184
moparmöken
525 TDSA -97
jippi, bytte stabilisator stagen idag, det var en led som man kände var glapp närman tagit bort det, så nu klonkar det inte längre:-)
Men det där styrstaget undrar jag över fortfarande...

/Team valsjö/Möken
LT
673
LTK
E39 525i Touring M-sport -04
Bussningen som sitter på det lilla staget är inte så svår att byta. Kallas nog "bussning hjälpstyrstag" eller ngt sådant på bilprovningen, fick byta den på min 528. Är inte så svårt. Finns hos BMW om inte mekomomen har det. Ska inte glappa...

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.