|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Snart är de bromsning:) Nu börjar de bli klart,bromstiden är beställd:) Nu hoppas jag vinterns slit lönar sig... Bilder på motorn finns på följande länk,längst ner på sidan är de nya bilder! Länk MVH en nervös Andreas | |
|
När ska det bromsas då ? Lycka till iaf, hoppas du fick ut kusar så det blir över :) // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| Fan så läckert. Ser grymt ut med nya insuget och kolfiberkåpa. Snyggt jobbat! Tror inte att du kommer att ha bekymmer med att bromsa 700hk+... Under 800 och jag är förvånad! | |
ant |
ser så überläckert ut det där.. mumsich.. hoppas det fyller förväntningarna. men som sagt det skulle vara förvånande om det inte gjorde det. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
gaggge |
andreas, du lär ju vara haj på turbokonverterings bilar, vet du nån som säljser sin e30 turbo? hör av dig isåfall till: gagik.shanazari@uppsalaskolor.net med vänlig hälsning Gagge snart så... vänta bara... |
| Och dagen EFTER ska jag bänka. Det blir SM i SBR effekt! | |
ant |
ska det filmas på bromsningarna? vore ju kul att se/höra mskinerna i bänken. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Självklart ska de filmas under bromsningar,väldigt mycket dessutom:) Både min och bäckis motor! Vi får se vem som får mest effekt,kan man inte veta nu i förväg:( |
|
|
SM: Lillgrabben mot trimfarfar;) No affense Bäckis, men du är ju gammal i gemet vad gäller BMW turbo! Hoppas ni klämmer mycket effekt ur maskinerna båda två! /Johan Länk |
|
|
Hittade dessa! :) Mycket fint! Länk Här ser man skymten av motorn lite från mässan.. Länk Länk Länk //Fredrik Länk |
|
| Om lillen får mer pulver så är det ju för att jag portat toppen, så för mig är det en win-win situation :-) | |
cdabox |
jag förstår inte riktigt ordet bromsa...det låter som om ni ska dra ner effekten, men det verkar som motsatsen, exakt vad är det ? =) |
|
Man monterar motorn i en bromsbänk som man mappar och mäter effekten,då får man fram exakt vilket vrid och effekt man har vid alla varvtal. Därav ordet bromsning. |
|
cdabox |
aaah tack snälla...hur som helst, fet motor =) |
|
Får bäckis mer effekt så är de ju bara för jag hjälpt han byggt insuget,jag har ju som sagt bara betaversionen av superinsuget:( |
|
| He he, alla inblandade får nog mos så det räcker för att åka foooort. | |
|
Ja e mäkta imponerad över hur snyggt motorbygge du har gjort alltså! Hoppas ni får smaskiga siffror ur era motorer nu! B M W - Do I need to say more! |
|
|
All SHOW no GO :) hehe |
|
|
Ja, d e bara att önska er lycka till, ser framemot en till lysande BMW-sommar. jimpa |
|
|
Johankihl: Trimfarfar, ha ha ha. Nu har vi ett nytt smeknamn på bäckis här hemma. |
|
|
Krigh: Kul att man kan bidra med något;) farfar och andreas: Vem mappar motorerna? Ni själva? Bromsar ni i västerås? /Johan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.