AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
521

vad är det för fel på telefonen?

bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Har en 528 touring med telefon, och tycker det är fruktansvärt irriterande att man måste knappa in pin koden så fort man har stängt av tändningen. Förstår att man inte kan ha den på hela tiden men det skulle ju vara bra om man kunde stänga av den manuellt istället, eller pom det finns någon inställning som man kan ändra på
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Det finns en meny där man kan ställa hur lång tid telefonen ska vara på efter att tändningen bryts. Minns inte exakt hur man gjorde,men det står i telefonens instruktionsbok .(Har du den?).
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det går också att avaktivera pin-koden om man så önskar.

BMWCS #5157
Länk
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
har tyvärr inte instruktions boken till tel. trodde att den skulle ingå i instruktions boken för bilen som jag beställde och hämtade idag, men där gick man nit. Finns kanske sidorna att kopiera någonstans??
Lite beroende på modell, men du kan säker komma in i menyn utan instruktionsbok och hitta till "säkerhetsinställningar", "lås", "SIM-kort" eller liknande och där ser du hur till viljer SIM-lås till/från

FP
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Telefonen har en egen instruktionsbok precis som navin. Kostar 100-150 kr/st.

Har du någon specifik fråga så kan du maila mig så kollar jag i min instruktionsbok.

BMWCS #5157
Länk
bi
88
biaggi
330xd Touring 02
F800 ST 07
Ska gå igenom telefonen idag när jag tvättar bilen, får jag det inte till att funka så mailar jag dig, tack för hjälpen, uppskattas verkligen.
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Hade samma problem, gjorde följande, stängde av pin-koden, kan man göra från sin vanliga telefon, bra mycket enklare, därefter stoppade jag kortet i läsaren i bagageutrymmet. I princip fullständigt omöjligt att få ur kortet därifrån om man inte skruvar ur CD-ROM till GPS mm, alltså rätt stöldsäkert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.