|
|
|
|---|---|
|
Varje gång jag startar bilen så är radion på högsta volym och allt ljud är flyttat till vänster framhögtalare.Man får ställa om balans och fader varje gång,men bas och diskant inställningarna är kvar,även radio kanalerna är kvar.Det är en Bmw original radio med kasett i en e39-96. | |
jocker18@home.se |
det finns ju faktiskt ett bilstereo forum här, prova det istället WmB SoundZ |
|
Det är ett mongo-fel som är på många tidiga E39... Om du söker lite finner du många liknande inlägg som ditt.... Jag har ett liknande fel, men skillnaden är att min volym är normal..... Däremot blir basen och balansen maxad åt ena hållet... En enkel lösninng för mig var att ställa balansen ett eller ett par snäpp åt höger tror jag det var... Då funkar det... Helt sjukt fel, som jag inte fått nåt vettigt svar på, fastän det är många som har det.... Byta stereon är visst alternativet.... *suck* Sök och läs lite..... mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stämmer helt med Tommys uppgifter ett fel som är mest relaterat till tidigare modeller Av E39 kanske enbart -96. Den billigaste lösningen är som Tommy säger att ställa in kontrollerna ett eller ett par stag från mitten.Ingen har ännu lyckats löst problemet att repa detta. ///MVH Hasso Länk |
| Provade att göra som Tommy Power sa,de funkade!Tack! | |
|
Intressant. Hur ställer du volymen ett par snäpp från mittläget, eller rättade volymen också till sig när du flyttade balansen? Välkommen till forumet förresten, under bilstereo hittar du dylika frågor. FP |
|
|
Hej. Och då är man en E39 -96 ägare och har samma problem. :/ Ingen som löst detta än? =) /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.