AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
917

Råd om Rostskyddsbehandling i Stockholmstrakten!

La
469
Larsa10
518i -81 E12
Hej!
Jag går i funderingar att rostskyddbehandla bilen. Har använt sökfuntionen på samtliga forum men inte hittat något bra svar på min fråga. Nu tänte jag att under bilvård så kan väl denna fråga platsa.
Det är så att det har kommit lite ytrost på skärmkanterna bak vilket är något irriterande samt i en svetsfog precis bakom vänster hjulhus ovanför kofångaren(någon som förstår?) så har det börjat bli lite rostfärgat. Det senast nämda tror jag själv är en gammal krockskada som blivit halvdant lagad. För att detta inte skall gå för långt så vill jag fösöka få det åtgärdat så nu är min fråga om ni har någon egen erfarenhet av någon firma som gör ett bra jobb i Stockholmsområdet? Har hört om att vissa firmor går in med kamera för att kolla om det finns rost eller begynnelse till sådant, vilka firmor har den utrustningen?
Som ni kanske förstår så vill jag att det blir bra gjort så jag slipper att gå och tänka på detta gissel hela tiden.

Tacksam för svar!

mvh
Larsa
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Ingen som vet något?

/Larsa
Larsa10:
Finns ett företag vid gasklockan som har kunskap om detta kommer inte ihåg vad dom heter.Tror att det är tuff cote typ.....

De går in med kamera för att se var det rosten finns och har verktyg för att förhindra nya angrepp.
La
469
Larsa10
518i -81 E12
starre
Menar du åt Nackahållet?
Vet du någon som har använt dem?

mvh
Larsa
Larsa10:
Nej inte åt nacka hållet vid gamla gasklockan i närheten av lidingö bron, östermalms idrotts anläggning typ.

Ja min far använder sig av dom åker in en gång per år år, betalar x-kr varje gång. Tror att det kostar ca:5k första gången sen 1k/år....

Innan jag köpte min bmw så hade jag en svensk bil.....då fick jag en gratis test hos dom. Verkar vara mkt seriösa tyvärr för deras sida så var bilen i mkt gott skick så det behövdes inte någon rostskyddlagning på den bilen.....saknar den bilen ibland hm hm....
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Lidingöbron, då är jag med.
Kan du kolla med far din var firman heter?
Vore kanon i så fall.

mvh
Larsa
Larsa10:
www.rostskyddsmetoder.se tel:08-106035 gasverksvägen 2
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Stort tack starre!
Jag ska kolla med dem.

mvh
Larsa
Satsa på Tuff-Kote's största behandling(alla innerskärmar demonteras o hela underredet tvättas mycket noggrant,lös underredsmassa tas bort o bättras på,sen besprutas hela underredet med TuffKote,hålrumsbehandling mm...)....Du får sex års garanti mot genomrostning!Kostade ca 5"(tror de ligger på runt 7 om man ej får "kompispris")på min fd M5
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Dawwe
Kollar de även med kamera?

mvh
Larsa
Larsa10:Vet faktiskt inte!Men TuffKote brukar betraktas som en av marknadens bästa kompletteringrostskydd...Hade tidigare en WV Polo som förmodligen fick TuffKote runt början av 90-talet o den e i princip rostfri,ner än några lite efter stenskott,helt rostfri undertill...Skulle tro att på en så pass ny bil som en 96:a så räcker de med hålrumsbehandling,va extra noga med bakluckan...Kolla nu på Dinols hemsida o de e just Rostskyddsmetoder i Sthlm som tillämpar TuffKote!!
Är so far helt nöjd med TuffKote Dinol.

Behandlade min Miata förra året i Linköping. Började med en kamerainspektion i hlårum och balkar och kunde därefter bestämma vilken omfattning på behandling som var lämplig.

Av med alla hjul och innerskärmar, högtryck, torka över natten o sen behandling nästa dag. Hämtas dagen därpå.

Valde Det Stora Kitet trots att bilen var rostfri. Vill gärna att den ska förbli så.
Återinspektion efter ~24 månader för att behålla garantin.

Procura cura para to locura
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Japsåkare
Vad fick du ge för det stora Kitet?

/Larsa
-> Larsa
Är inte inte helt hundra men runt 4300.

Visst kan man göra mkt av jobbet själv o spara pengar men va f*n, han ska leva han också :)

Japsåkare:4300 va billigt!!Valde oxå TuffKote's största behandling inkl bättring av underredsskydd där denna tagit skada o detta skulle kosta ca 5500 + moms(betala bara ca 5) om ja ej missminner mig helt!!Fast då var de som sagt inkl bättring av underredet utöver TuffKote's egna behandling....Fick du oxå 6 års garanti mot genomrostning?Killen som gjorde min bil GARANTERA att rosten ej skulle krypa på bilen de närmaste 10 åren,ja tror honom men dessvärre blev bilen stulen o sedemera skrotad!!Så nu står en rostfri M5 på skroten o bara skräpar...Inget kul....De bästa va att de hade behandlat den så duktig att även efter 10 mån så kunde man se vax från dörrar o liknande leta sig ut...O motorrummet de va "klibbigt" o kanske inte så välputsat som innan men.....
-> Dawwe

Mindes fel på priset. Fem lax inklusive moms var rätt pris.

Allt ingick, inspektion med fiberoptik, behandling av dörrar, balkar, bagageutrymme, nytt skyddslager på underrredet, hjulupphängning etc

Det verkar bra än så länge. Något lite medel hamnade på avgassystemet och luktade hyggligt härsken huggorm ett tag.

Nöjd so far.

Nästa vecka ska den få sig en Ditec. Snygg både över o under.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.