|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Två fortkörningsböter på en vecka!!! ///M3 | |
Agge |
Ajajaj, inte bra. En till så ryker lappen va? Ta det lite lugnare :) Jag vet att det är svårt. MVH //Agge |
|
Ja en till inom ett halvår så ryker lappen... men Länsman var ganska snäll på den senaste skrev han ner boten från 41 KM/H för fort till 17 KM/H... Så jag fick behålla kortet... Måste ta det lugnt nu :) ///M3 |
|
|
Jag hänger inte med, vadå ryker lappen? Bra o veta kanske |
|
|
loqmankaki: man får bara få två stycken böter. Får man en tredje så ryker lappen även om man inte kör 30+. mvh larsson |
|
|
Jag trodde att den första boten var "lugn" så att säga men att det kan räcka med en till för att länsstyrelsen i vissa fall kan besluta om indragning efter den andra. Sen trodde jag att det var längre än ett halvår som gällde. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Jag tror att de tar ett år innan en av fortkörningarna blir "preskiberade"´ Så var de sist jag blev tagen för fortkörning iaf. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| I två år ligger böterna kvar innan dom blir preskiberade. om man åker dit för många gånger under två år så kan länsstyrelsen ta kortet... | |
|
För 15 år sedan vet jag till 100% att en fortkörning låg kvar i FEM år. Jag lyckades med konstycket att få min första bot tre månader efter jag fått lappen, sedan fick jag två till under samma år.... Huga... När jag fick min tredje så tog det några veckor så kom ett brev från länstyrelsen om att min lapp hängde VÄLDIGT löst. Fick alltså bara en varning. I samma brev så stog det att detta gällde i FEM år. Förvisso så var inte hastighetsöverträdelserna så stora. 87 på 70 väg 66 på 50 väg 75 på 50 väg _____ Micke Länk Länk |
|
|
det är 2 år nu för tiden alltså, tro mig jag vet det, lyckas med konstycket att få en bot varje gång min preskrib.tid går ut. F-N Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Jag fick en fortkörningsböter förra våren (1200 kr) och sedan två i september (1200 kr & 1400 kr). Har inte blivit av med kortet ännu... Hur länge kan det egentligen dröja innan de hör av sig? Dessa tre är de enda fortkörningsböter jag fått under de sju år som jag har haft körkort... Med min tur så vill de väl ha kortet så fort jag plockat fram M3 cabben ur vinterdvalan :-( /Fredrik |
|
| Det tar två år innan boten raderas ur storebrors register. Endast fortkörningar (eller andra trafikbrott) som resulterar i varning rapporteras vidare och införs i registret. | |
|
nu tar det ungefär 5 mån. att "bli behandlad" i Länsstyrelsen. förra gången ja fick fortkörn.bot tog det ett halv år för de att höra av sig Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
M3Power |
Ni har tur.......själv så blev jag av med kortet i onsdags :( och det e inte bra med tanke på att jag e lastbilsförare......men men får ta lite tidig semester...... Länk |
|
men att du har ett jobb som kräver k-kort är inte det en förmildrande omständighet Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Körde 155 på 80 väg för 1 ½ år sen i Finland. Fick en jävla utskällning av snutarna och mistade kortet direkt. Fick köra 45 efter att kortet hade rykt, alltså hem till föräldrarna. Det hände på en fredagkväll. Skulle tillbax till Sverige på måndag så de var tvungna att lämna tillbaka körkortet. På måndag fick jag kortet av polischefen efter en stunds diskussion. Kändes skönt. Det som kändes mindre skönt var att jag ficki böter på 3750 Fim. Lämnade boten obetald, men det lyckades inte. Fick ett nytt brev i somras med ett nytt inbetalninskort och hot om fängelse om jag inte betalade osv.... Till min stora förvåning så hade boten blivit mindre. Nu var den på 600 Euro, så jag tjänade lite på att vänta :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
M3Power |
Jo.......jag har skickat in papperna på det idag så vi får se hur länge de drar kortet.......... |
|
M3Power: När min chef blev av med sitt skrev han ett dokument att han behöver bilen i tjänsten och att det var onödigt dumnt etc att köra fortare än vad man ska göra. Han fick tillbaka kortet tidgare än vad som var sagt tidigare=förmildrade omständighter. |
|
|
Jag lider med dig Dakar, fick fortkörningsbot idag. Körde 85 på 70 väg. Hoppas verkligen inte det blir fler, ganska sura pengar. //Henrik |
|
|
Bara att bita sig i läppen och ta det lugnt med högerfoten. Blev själv av med kortet sex veckor efter det att jag fått nya bilen levererad. Surt! Får tillbaka lappen på torsdag. Är det någon som tvekar på om jag längtar..? |
|
|
starre; "när min chef blev av med sitt skrev..." Just had to.. :)) /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.