|
|
|
|---|---|
| fick tag på en 325 motor billigt av en kompis som satt i hans bil han krockade. tänkte bygga om den till 2,7:a men de är tydligt svårt att hitta en td vev. när motorn jag köpt satt i polarens bil så gick den ruskigt bra, drog bra ända upp till varv stoppet, han sa att dom förmodligen bytt kammen i den. nu har jag presis varit och hämtat motorn, och på toppen står det 2,5/2,7 är detta en eta motor? eller hur kan man urskilja detta? har man tur kanske man slipper bygga om! har inte själj kört någon 325 som gått så här bra! Någon som vet något? | |
| ingen som vet? | |
|
kolla på blocket under insuget,där står motor nummret och volymen är troligen en 2,5a. det står 2,5/2,7 på vissa 325 toppar. Länk |
|
|
En äkta ETA-motor har varvstoppen vid 4500 varv om ja inte har missförstått något helt fatalt allt ja läst. Så ifall nu varvräknaren ser skitskum ut å d blir rött vi 4-4500 så är det en äkta ETA... //John B M W - Do I need to say more! |
|
|
Det är med 99% säkerhet en helt vanlig 325 motor. Och dom går bra om dom är i hyffsat skick. Så va inte orolig.... |
|
|
Det är förmodligen en ETA topp,jag hade en sådan för länge sedan. På den stog det 2,5/2,7 och den kom från en ETA. Skillnaden är att ETAn har enkelfjädrar mindre ventiler och förbränningsrum. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| är den toppen sämre än std 325 topp då? motorn går riktigt j*vla bra, har själv 2 andra 325 som denna hur lätt som helst piskar!? | |
| bengan vet du det? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.