|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu köpt ett begagnat Kovil drag på skroten,men fick inte med någon monteringsanvisning inte heller satt det någon skylt på draget(det står Kovil på täckluckan) så nu undrar jag om man kan kontakta Kovil eller någon annan för att få dessa papper eller är det bara till att köra igenom SBP??Jag behör ju inte papprena för att sätta dit kroken,men jag har hört att SBP vill se dessa papper...?? Mvh Ricke | |
|
Vilken av bilarna gäller det? Jag kan skaffa fram en kopia om det gäller E34:an, köpte själv ett Kovil Q-drag från skroten och fick betala 50:- för pappret från Kovil Länk Jag har nog en kopia kvar som jag kan skicka. Att det inte satt någon skylt på draget kanske blir värre. Har för mig att den måste finnas där, men jag kan ha fel så jag överlämnar nog den frågan till forumets besiktningsorakel Jesperado.... |
|
|
Jo självklart gäller det E34:an.....Vore tacksam om du ville skicka det till mig. rikard.17@telia.com Mvh Ricke |
|
|
Glömde en sak....på skroten där jag köpte draget sa dom att dom kunde fixa fram pappren från den bilen som det satt på innan vilket tydligen skulle hjälpa att det sen inte satt någon skylt på draget trodde dom inte spelader någon roll!!Sen undrar jag en sak till:Hållaren till släpkontakten satt inte fast,det fanns ett hål i plåtbiten som håller kontakten men inget hål i själva dragkroken så nu undrar jag hur det sitter fast på era drag?Funderar på att svetsa eller skruva fast det med ett vinkel järn... Mmmm....snart kan man nog ut och köra med släpet igen :)Har nämligen en cross hemma som man gärna vill ta till crossbanan nu när det börjar bli fint ute. Mvh Ricke |
|
| ska till garaget imorgon så ska jag kolla om jag hittar kopian. Angående hållaren till släpkontakten, på mitt drag sitter fästplåten svetsad i draget och på den plåten sitter oxå skylten. Kanske därför du inte har någon skylt. Kolla på länken jag lade in så ser du en bild på draget. Där ser du hur släpvagnskontakten sitter fast. | |
|
Kan tillägga att det är det nedre draget som jag har (bild 2) jag har själva plåtbiten där skylten tydligen har suttit (man ser lite märken efter den)....på baksidan av denna plåtbit så sitter det en annan plåtbit fastsvetsad med ett hål i. Hoppas ni förstår nått av vad jag menar ;) Mvh Ricke |
|
|
Svetsade helt enkelt dit skiten idag så nu har man drag + kontakten monterat på bilen nu är det bara att vänta på att BMW tar hem en lucka till kofångaren :) Vore som sagt var mycket tacksam om jag kunde få monteringsanvisningen för ett kovil drag...... Mvh Ricke |
|
| har du det nedre draget så stämmer nog inte min monteringsanvisning eftersom den är till ett Q-drag... | |
|
Fick ändå köra tillbaka det idag för det gick visst inte att montera di kofångaren igen med org. täcklucka....så nu har jag beställt ett nytt hos mekonomen för 3500:- Tack ändå för all hjälp jag fått :) Mvh Ricke |
|
| såg på sidan jag länkade till att de sålde täcklock som passade till ditt drag, men nu är det väl inte aktuellt längre... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.