AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
532

Bmw 325 E36 Reservdelar?

Är intresserad av en 325 (vanos) men skulle gärna vilja ha svar på lite saker.

*1Är det snordyrt med reservdelar till denna bil?
*2Ägarkostnaderna dyra?
*3Är det lätt att hitta "billiga" pirat delar till 325or?
*4Är det nått speciellt man ska kolla på när man ska köpa en beg bil? (speciellt för bmw)
*5Nått tips på hur man kollar att bilen inte är buskörd?
Vore tacksam för svar

Mvh
theedge
1. nej inte specielt
2.ja tyvär...... fick mitt försäkrings besked idagarna,11495 hel året då e jag 26 år och bor en bit ut på landet.....suck sen e de soppa förbrukningen den kontrolerar du med höger foten.
3.ja mekonomen e helt ok på priser. sen har vi ju biltema men dom undviker jag.....
4.kolla på begagnatguiden här till vänster
5.99% av alla 325 är troligtvis "buskörda" ty denna bil lockar till sådan körning. men de e lungt dom håller för mycke mer än vad man tror. lycka till mvh jimmy
ant
skriver vidare på 4:an och 5:an.

mekonomen har ofta bra rpsier. men det är inte ovanligt att bmw´s orginal delar ligger jämt eller strax under på vissa delar. värt att tänka på innan man åker till mekonomen och handlar. jag har iaf hellre orginal delar än mekonomen grejer om det inte skiljer allt för mycket i pris.

att kolla om bilen är buskörd så kan du alltid kolla hur bilen går i allmänhet. om den klonkar i bakvagnen tex. det är vanligt att silentblocken slits vid hårdare körning. övirga upphängningar skadas inte heller av att kollas upp.
men som sagt det är bra bilar som håller för mycket.

lycka till i ditt sökande.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
ant
skriver vidare på 3:an och 5:an meade jag.. läste lite snabbt ser jag nu..

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Det där med försäkringen är väldigt individuellt. Min bil (328) går i samma klass som 325:an och jag betalar strax under 5000 för en helförsäkring (jag är 25).

/T.P.
Länk
Si
765
Simon01
120dM -08
1. som sagt är mekonomen rätt bra på reservdelar
2. jag betalar ca 3800kr/år helförsäkring på min, står dock skriven på min far (Länsförsäkringar). Soppaförbrukning på strax över litern när jag kör(blandad körning)
3. mekonomen
4. Lyssna noga på motorn, det hörs ofta rätt väl om motorn är allt för risig, kolla även så att oljan är fräsch och inga missljud från bakaxeln.
5. typ samma som 4:an, kolla även fronten på bilen, mycket stenskott? "blästrade" strålkastarglas? kan tyda på hård körning.

Lycka till, roligare bil får du inte för samma pengar
Tack så mycket för alla svar nu har jag lite mer kött på bena när jag letar efter min pärla
MVH Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.