|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet udda "problem" i bilen, nämligen så att den dära "inspection" lampan lyser (Tror att det är den). Tydligen så har förra ägaren inte lämnat in den till BMW när den lagades förra gången så de kunde inte nollställa systemet. Min fråga är då, måste jag lämna in den till BMW för att få den nollställd(De lär väl ta tusenlappar bara för det) eller finns det någon billigare variant. Felet är fixat men inte av auktoriserad BMW verkstad. Han hade inte råd (Kanske därför han sålde bilen :)) Den är inte så störande men vill gärna att allt fungerar som det ska,, helst... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bmw tar inga skyhöga avgifter för att nollställa servicindikatorn max ett hundralappar kanske. Du kan köpa en egen serviceåterställare för ca 500 spänn. men en verkstad som har ett diagnosprogram eller serviceåterställare för BMW fixar det också för en billig peng. ///MVH Hasso Länk |
|
Min återställer sig självt när den vart röd ett tag, helt perfekt.. |
|
| gto80:Servar den sig själv också? ;-) | |
|
Tyvärr inte...men BMW jobbar på det..*S*..jag har väl nåt fel på det där..men jag behöver ju inte be nån återställa.. |
|
|
Kan inte lova att detta mektips funkar på din men kolla Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Är det inte nummer sju man kopplar till? Jag nollställde med en lampa och en bit sladd. | |
|
min inspection lyser också och jag bad BMW nollställa den och dom tog ingenting för det , men å andra sidan fungerade det inte så det är SI-kortet som måste bytas då ! eller batterierna om man vill göra det lite billigare /Mvh Göran |
|
| Tackar! Fick bort inspectionlampan genom att sätta en kabel i service uttaget. :) Härligt med forum så här.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.