|
|
|
|---|---|
|
Tjena har en bmw 320 -98 o pillar på...Men bromslampan vill inte slockna... Har kollat bromsbeläggen o bytt de slitna...Men lampan vill inte slockna ...Snälla hjälp mej! Tack på förhand! //Thell | |
|
hur är det med beläggsgivarna, bromsvätska mm.? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Specificera dig lite, är de slitage varnaren för broms belägg som lyser? Har du köpt belägg som "stödjer" denna funktionen? bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Det är slitage varnaren som lyser. O ja det är belägg som stödjer denna funktionen... Men det ska ju ändå inte lysa förräns den kontaktorn går emot broms skivan...Eller?? Har bromsvätskan med det o göra me?? Om det är för lite vätska lyser lampan då?? //Thell |
|
|
Slitagevarnaren är "engångsvara", dvs det är ett litet metallbleck som slits av och bryter elkretsen-då tänds lampan. Om du inte byter slitagevarnaren när du byter beläggen, kommer den att fortsätta varna för slitna belägg... Om det är för lite vätska så skall "allmäna bromproblemslampan" tändas. (röd, utropstecken och "paranteser") Mvh |
|
| Hej! Jag har samma problem, har idag bytt slitagevarnare både i fram och i bak men får inte den lilla j-a lampan att slockna för det. Har en 320 99:a (E46) Snälla, har någon lösningen berätta hur jag ska göra! | |
|
Prova nollställa som Hasso beskriver i mektipset /ninja |
|
| Tack, men det har jag redan testat, funkar visst inte på E46:an tyvärr!!! Något mer tips? | |
| Tja grabbar.. Ni är inte ensamma om problemet.. Jag har lyckats släcka lampan en gång genom att byta varnare fram o bak.. Men nu har den jävla lampjävel kommit tillbaka!! Jag funderar stark på att klippa kabel till lampan så den aldrig tänds igen och själv ha koll på bromsbeläggen. | |
| Hej Alex! Det får bli sista vägen ut om inget annat funkar! Hoppas dock på en bättre lösning!! | |
|
slit.varnaren e ju bara att ta bort för lite koll har man ju på prylarna så att man ser när det e dax för byte av klossar! |
|
|
Det är ju visserligen sant men jag vill att allt ska fungera.... Pratade precis med en BMW verkstad och han sa att bilen måste rulla ett tag innan lampan slocknar, får se om han har rätt...!? Låter dock lite märkligt i mina öron! |
|
|
att klippa av sladden ger samma resultat som att ha en sliten varnare. Eftersom det varnar när strömmen är bruten. Däremot kan man klippa av och koppla ihop sladdändarna så kretsen sluts. Fast bättre är att kolla glapp, sliten sladd, dåligt kontakt vid varnaren, för den sitter ju rätt utsatt. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
luddlum |
På min Touring visade sig det att belysningen till bakre reggskylten inte lös. Plockade isär hållaren å listen som sitter ovan reggplåten bak. Lamphållarna visade sig sitta på en väldigt rostig fästet. lödde om kontakterna till hållarna, isolerade väl, nu lyser inte varningslampan längre. Blev väl nått knas med jorden...... Bara döda fiskar simmar medströmms |
|
Min bil varnar ibland att bromsbeläggen är slut... Allt bytt osv.. Lampan kan lysa men i ett gupp så slocknar den.. Sitter felet i hatighetsmätaren eller något annat elfel? /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.