AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
347

bränletryck 325 e36

fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Bilen har gått lite taskigt ett tag, jag har haft broblem med bränslepumpen och tomgången. Jag har nu mätt upp bränsletrycket och tänkte höra om det är någon som har gjort likadant eller vet vad trycket ska ligga.
Jag kopplade in en tryckmätare på bensintillförselslanen innan spridarbryggan.
När jag startade bilen stog mätaren på 2,75 bar. När jag gasade till så gick trycket snabbt upp till 3,5 bar för, när jag släppte gasen gick trycket ner till 2,5 bar och sedan upp till 2,75 bar igen.
Tyvärr kunde jag inte testa och köra bilen, men det kanske jag måste?
Bränsletrycksregulatorn måste väll fungera eftersom trycket varierar?
Pe
86
Peter_S61
325IA 91:a
318I 84:a
jag har kollat i min rep bok och där står det att trycket ska vara 3,0 bar +/- 0,06 bar det betyder att det får vara nere på 2,94 eller 3,06 bar för mycket åt ena hållet kan innebära problem

mvh Från en med samma problem

BMW POWER
fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Ok, kan det vara bränsleregulatorn som strular?
Når jag hade stängt av bilen så sjönk trycket i systemet, så efter ca 2 minuter så var det bara 1,75 bar i systemet. efter 5 miuter så fanns det knappt något tryck alls!
fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Ingen som har en fundering om detta?
vad exakt menar du med att bilen har gått taskigt? min bmw rycker och juckar om jag gasar på typ mellan 1300- 2000 varv.... på 2,3 och 4an är din så också eller exakt hur går din?

/en kille med en hoppande bmw
fr
106
freestyler
BMW 325TIC -92 Limo
Den har vandrande tomgång, den står och "tuggar" liksom. Sedan när man kör så är det dåligt klipp i mellanregistret och uppåt. Om man gasar iväg och håller bilen på halvgas, för attsedan ge plattan imattan så far det iväg bra, men inte om man plattar med en gång. det är precis som om jag måste vänta in gassvar. Men bilen hackar eller tvekar inte vi gaspådrag, den bara segar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.