|
|
|
|---|---|
Stil |
Hej! Skulle göra rent och smörja fläkten till klimatorkonsollen och passade även på att rengöra kassetenheten. Efter inkoppling av allt igen ska jag slå på radion/kassett, nu fungerar inte stereon. Det lyser men den går inte att slå på. Säkringen är hel, spänning finns fram till stereon och kassettmatningen fungerar. Vad har hänt? Måste den stå på en viss tid efter imontering? Ska prova att lossa batteripolen en längre tid också. Mer info: Bandare RDS, med växlarstyrning, ej CD i enheten. 528iA-97 |
|
Har du kollat både säkringen på baksidan av radion och säkringen i "säkringsboxen"? Mvh |
|
Stil |
Ja, tyvärr är de hela. |
| Den har väl en ström kabel för ljuset och en annan för resten kanske det är den som inte gör kontakt. | |
Stil |
Jepp, den har som sagt en för ljuset och en "main" +. Ska kontrollera alla kontakter och kablar igen. |
|
Kan bara komma på att kontakten bak på stereon är lite bökig att få på plats, kanske alla stift/hylsor inte når ända fram. Kolla så kontakten är helt intryckt. När du hade locket av för rengöring osv, kanske du kom åt något känsligt typ kontaktstycke på kretskortet eller dylikt? FP |
|
Stil |
Nej, kom inte åt något, samt att strömmen var bortkopplad när jag tog ur kassettdelen och Jordade kassettdelen och mig själv för att förhindra "ESD" skador. Har inte hunnit dubbellkontrollerat kontakten än. |
|
OK. Tänkte inte på ESD i första hand utan kanske att något i kontaktväg hade kommit ur läge. Kom på att du möjligen har "lyckats" få nån kontakt på panelen under själva stereon (MID) att komma ur läge. FP |
|
Stil |
Kontakterna var okey. Ska mäta upp och felsöka efter kabelbrott ikväll. Tack för alla tips, fortsättning följer. |
Stil |
Inget glapp/kabelbrott hittat, spänningen ok. Är det någon som har ett schema (BMW Business RDS /Philips 22dc786/23B) eller något annat tips? |
| Kanske inte det bästa tipset men på späningen och vrid och vänd på kablarna till steron, brukar för det mesta börja funka då. Om det går vill säga, vett inte hur det ser ut på din bil. | |
|
Stereon känner jag ju igen...Se under mekartips, Lågnivå osv. Tyvärr är det ganska lönlöst att försöka få tag på schemat verkar det. Du kan ju alltid kika lite på kontaktbilderna där osv och mäta lite. OBS att pin 4 är felmärkt, skall vara remote plus, dvs 12V ut när stereon startas. FP |
|
Stil |
Har ej hittat felet ännu, felsöker mer i helgen. Ev får jag ett schema på bandaren tills helgen. |
|
Om detta ev. omvandlas till att du fick tag i schemat, kan man få en kopia? FP |
|
Stil |
Fick fel schema men det löste sig ändå. Hittade en kallödning. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.