|
|
|
|---|---|
kurremurre |
Tänker lämna volvo ett tag..funderar på 525 .,vad ska jag se upp med iförsta hand?Den som jag spetsar på e sv.såld,,men sen då?1989 bakvagbsbussn. vet jag,,, rw |
jocker18@home.se |
framvagnsdetaljer, spindelleder å sånt. men sök inlägg, för det finns hur mycket som helst, lovar WmB SoundZ |
kurremurre |
ok tack rw |
|
Hej Kurremurre:Kolla rost i tröskellådorna samt skärmar o.s.v Lyssna efter tickande ljud från motorn då detta är mycket vanligt på 525:or med den gamla M20 motorn(12v) om det tickar så väntar förmodligen ett kamaxel byte.Annars brukar det inte vara några större broblem med funktionen på E34(5-serien) bilar.Leder i framvagnen brukar man lätt höra om dom är slitna eftersom det brukar "Klonka" lite när du kör över hålor.I bakvagnen sitter det s.k Silentblock som kan vara utslitna på en så pass gammal bil.Om dom är slut så brukar bilen gå som en orm på vägen d.v.s den kränger kraftigt åt sidorna hela tiden.Dessa två silentblock kostar 500:- har jag för mig + arbetet vilket jag rekomenderar dig att låta BMW ta hand om(har själv gjort detta på min gamla 520i -84 vilket var ett j*vla jobb!!!) Lycka till med jakten då och välkommen in i BMW världen ;) Mvh Ricke |
|
jocker18@home.se |
jag har inte erfarenheten att bilen slingrar sig, å då har jag i princip inte några bussningar kvar ens där bak! WmB SoundZ |
kurremurre |
Tack ska ni ha sä länge ..de börjat dra ihop sig för visning(oj det lät Fint värre)M.ao. ska träffa en "nasare".Jag lär nog få anl.att återkomma! Ha de ! rw |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.