|
|
|
|---|---|
|
Hejsan hej Som amatör mek tänkte jag kolla med er hur pass svårt det är att byta bromsskivor resp belägg fram på en E-39. Är det något man klarar (jag är bara halv idiot...dock 08 men med en bra inställning) Behövs några speciella verktyg? erfarenheter? Ha det / Wall | |
|
Bort med hjulet, bort med bromsoket så har Du klossarna framme. Ska Du byta skivor så får Du lossa på den stora muttern i cetrumhålet. Du får byta fettlager innan Du stoppar lagret i den nya skivan. Sedan är det bara att montera ihop allt igen. Är Du dock osäker på jobbet så låt en verkstad göra det! Länk MVH/Andrè |
|
| Centrumbulten behöver inte lossas på 540 iallfall... skivan sitter på navet och navet behöver man inte ta bort | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om skivan sitter fast på navet knacka inte på navet utan på skivan tips:)) Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
André: Är du verkligen säker på att du ska släppa centrumbulten för att byta skivan? MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man behöver inte lossa centrumbulten på navet för att byta skivor utan de sitter skruvade på navet med mindre skruvar. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.