|
|
|
|---|---|
|
Snart vankas det sommar och då kommer mitt problem tillbaka. Jag har en bmw 320i -93, och så fort jag hamnar i bilköer så tar det inte mer än 5-10 minuter innan min temperatur mätare börjar stiga sakta men säkert, tills den slutligen hamnar på rött och man måste stanna bilen eller ge sig ut i buss filen för att åka hastigheten något så att temperaturen sjunker ner till normalt. Någon som kan tipsa mig om vad som kan vara fel? Hörde något om fläktkopplingen? Tack // Sebastian | |
|
Det låter som om din fläkt inte startar när din bil blir varm. Då är det med största sannolikhet fläktkopplingen som har packat och gått hem. Kostar ingen större förmögenhet att få bytt. Funktionen på denna är att vid behov koppla in fläkten på det redan roterande navet. Kolla om din fläkt går när bilen går över arbetstemp. gör den ej det så byt. |
|
|
Om du har klimatautomatik, har du en extra kylfläkt. Kolla säkringen till den. Om den har gått, då överhettar bilen i kötrafik sommartid. MVH |
|
|
Kan vara flera saker. Kolla kylartrycket. Jag hade inte dragit en klämma tillträckligt hårt när jag hade bytt vattenpump en gång. Alltid en tanke. /Rickard |
|
| fan akta dig hade samma problem 2001 var i Croatien skulle passera gränsen till italien Stog där 45 min då börja tempen stiga,sen körde jag iväg utan problem...sedan samma kväll körde jag hem bara hörde en smäll...min kylare exploderade,sen låg billen på en verkstad i 25 dagar för att byta toppapackningen fan hela sommaren åt helvete så byt visko kopplingen innan du får skit | |
| Ja, det missade jag att skriva att du skall passa dig väldigt noga för att köra bilen så varm, toppn eller packningen mår inte bra av det, och när de inte mår bra så mår heller inte din plånbok bra.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.