|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla, Kan man reparera stenskott i framrutan? Det har blivit en spricka som är ungefär 20 cm lång. Ngn som vet? | |
|
Stenskott kan man laga,men har det blitt en spricka åker du på att byta ruta. |
|
|
Vet du eller ngn vad det kostar? Har bara trafikförsäkring :-) Så jag måste köpa en ny. |
|
|
Jag provade att laga ett stenskott för några år sedan. Visst blev det bättre men man såg fortfarande att det var något gjort med vindrutan. Är det inte i siktfältet för föraren så kan det vara lönt men annars så hade nog jag hellre bytat hela rutan. /T.P. Länk |
|
|
jag fick ett stenskott.... jag hörde mig för lite.... en ruta till en E34 gick på ca 5000 + moms och arb kostnad... ett stenskott är inte så faligt.... |
|
|
Hej. fick ett stenskott som sprack vidare på en 3dagar gammal ruta för några år sedan och tänkte laga men glasmästaren sa att sprickan blivit för lång c:a 15cm han talade också om hur långa dom normalt limmade men jag kommer inte ihåg. hursomhelst eftersom min ruta var ny skulle han ändå fösöka limma den men det blev inte bra och efter ca 1år sprackdet på samma ställe igen. Jag tycker att du ska kolla med en glasmfirma vad en ny ruta kostar 5000+moms och arbete tyker jag låter mycke. Lasse. |
|
|
Tja! Jag byte ruta på min e34 i december efter skadegörelse. Har halvförs. Fick betala 35% av kalaset=2400:- :( |
|
| En normal vindruta kostar mellan 4-6000:-. Sen tillkommer arb.kostnad. | |
|
Jag fattar inte var ni för era priser från? Var inne på BMW Group i GBG och de tog 2700kr för en ny framruta. Ganska stor skillnad på 2700 och 6000kr eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.