|
|
|
|---|---|
Deliq |
När jag försöker spela en kopieringsskyddad CD i spelaren (Business CD) i min 325'a så kommer texten CD error i teckenfönstret och skivan spottas ut.... Varför ?? Ska det vara så ?? Skivan är Kent's Vapen & ammunition ifall det skulle ha någon betydelse... M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Det är ett vanligt problem med Kents platta. Många har problem med dessa nya kopieringsskydd. Du kan skicka tillbaka skivan till förläggaren och begära en som fungerar, just denna har nog skickats tillbaka i mass.... Jag har även råkat ut för en platta som datorn vägrade att spela om man inte var uppkopplad mot nätet, dessbättre gick den att kopiera låtarna från till en annan och då funkade den bra även i bilen och datorn, men Kents har jag inte lyckats kopiera av... Tips är att hämta låtarna som mp3:or och göra en "ny" skiva av dessa. |
|
|
Det finns ett antal (20-tal) CD-skivor på svenska marknaden som har ett speciellt skydd. Dock skall det vara på så sätt att det bara är dataläsare (ofta DVD-spelare också) som inte skall kunna läsa dessa p.g.a. att det inte skall gå att kopiera dem. Att detta inte fungerar i en Bussiness-spelare tycker jag verkar väldigt märkligt... Troligtvis har BMW då använt sig av en dataenhet (används ofta i Private-Label-produkter) som de köpt från någon oberoende tillverkare för att läsa skivorna. Skicka ett mail till BMW Sverige eller hör med din återförsäljare för detta luktar inte bra alls tycker jag. Skriv sedan gärna svaret här för det tycker åtminstone jag är väldigt intressant. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Deliq |
Har mailat ÅF, får se vad deras svar blir. Återkommer i ärendet när jag vet mer... M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
| Bil ÅF eller skiv ÅF? ;-) | |
|
Maila skivbolaget BMG och klaga! Det är deras påfund. :( bmg@bmg.se är adressen. BMW kommer att hänvisa dig dit när de svarar på ditt mail. Ett tips är att du kopierar ner skivan på hårddisken på datorn och sen bränner en kopia. Det är helt lagligt, eftersom du får kopiera en skiva du äger i ETT ex. |
|
| Problemet är att det inte går att ladda ner skivan till Hårddisken, skivan har egen mediaspelare och går inte att läsa på annat sätt. | |
Deliq |
Bil-ÅF kände mycket väl till "problemet" och de hänvisade mycket riktigt till skivbolaget. Blir till att författa ett nytt mail... >liste Kruxet är att jag inte har någon dator hemma att bränna på, och på arbetet har jag inte de möjligheterna heller. Så det blir till att snoka lite bland bekantskapskretsen för att se vilka möjligheter till kopiering eller nedladdning som finns. I princip är jag motståndare till att hämta låtar från nätet, men nu har jag ju redan betalat upphovsmakarna för musiken. M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Ring till BMG & beskriv ditt promblem, så skickar dom en ny CD utan kopieringsskydd till dig. Numret är 08-412 17 00 HenrikM |
|
| Då jag hade en sådan skiva annvände jag nero och valde att vissa skivans spår. Sen var det bara att kopiera låtarna eller bränna till musikskiva. | |
|
HenrikM: Måste man skicka in den gamla då? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Deliq |
>HenrikM Tack för telefonnumret. Ringde just BMG och de skickar en ny skiva på en gång. Mycket trevligt bemötande hos dem. De hade inte haft några problem med BMW's spelare tidigare, Renault var betydligt mera utsatta. Snart kan då även jag lyssna på Kent i bilen :) M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Haglund2306: normalt sett inte, men ju fler som hör av sig så... HenrikM |
|
|
Faktum är ju att jag har en sådan skiva hemma... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Deliq |
>Haglund2306 De skickar en ny, och jag skickar tillbaka den jag har. Som jag fattade medföljer returbrevet skivan de skickar. M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
OK. Skulle kanske vara bra att byta en repig mot en ny... Får väl se om man lägger ner någon tid på det dock. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Hubbe - det går finfint att lägga ner den på hårddisken. Använd något lite mer avancerat program (modell "grabber") så är det inga problem. Vill bara förtydliga att jag inte förespråkar hembränning av CD-skivor, utan det jag säger baserar sig på att man vill göra en kopia på en skiva man äger. :) | |
Deliq |
Fick ny skiva igår tillsammans med frankerat returbrev för den andra. Nu funkar det i bilen åxå :) Snabb service M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.