AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
286

Byte 320i mot 525!

os
75
osten_53
528im -98
Tjena. Behöver lite goda råd....Jag har ett byte på gång. Jag har en 320i -91 som gått 16800mil och det är en kille som eventuellt vill byte sin 525i -93 som gått 20700mil Länk

Vad tror ni om detta. ska jag försöka på mej bytet?

Osten Rules
Visa användare
130
Eber
325i -87
Behöver du ge något emellan och i så fall hur mycket?

Bytet verkar ju bra annars, 525:an såg ju snygg och fräsch ut. Jag hade garanterat bytt bara han inte vill ha för mycket pengar + din bil.
os
75
osten_53
528im -98
Jag vet inte vad han vill ha emellan, men jag hade tänkt mej 55000kr för min. min bil e väldigt bra skött, och inga fel på den. Jag hoppas att byta rakt av. Hans har ju gått lite längre än min, så det e ju ett bra argument att använda om han vill ha en del pengar emellan.

Hur länge kan en motor hålla? Beror ju iof på hur man har kört men ändå?

Osten Rules
Hmm....Har för mig att -93:an skall ha de "nya" backspeglarna,alltså de som e identiska med E36 original backspeglar...E inte 100 dock
os
75
osten_53
528im -98
På vilken fråga svarade du den?

Osten Rules
Perkka
Dawwe: Min bror har en 93-as 525, & på den sitter dom "nya" backspeglarna..

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
-RW-
Osten//

Ska du ha 55 för din 91a? det var inte dåligt;) jag hade tänkt mig 45 för min sv-sålda 92.

MVH
Running Wild
-------
Länk
os
75
osten_53
528im -98
I min bil e det skinnklädsel bla, sportavgas, baslåda och stereo.

Osten Rules
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Hej Osten!

Jag tycker att du ska byta med han. Din bil har inte sjunkit så lågt som RW säger han är nog bara avundsjuk. din bil är i bra skick framför allt motor och växellåda är i absolut bästa skick. Om du inte ha misshandlat den så att säga.

testa noga 525:an och är allting på plats så kan du slänga som max 5 i mellan. 20 000 mil är inget om den är välvårdat.

Kolla specielt om motor/låda/bakaxel svettas eller ej.
Testa AC. På en 525:a är styrningen väldigt viktigt, kolla att han inte är ställt osv. Kolla under bilen noga.

525:an är en kanon bil.

Om du vill så kan jag hjälpa dig!

-RW-
Loqmankaki//

Avundsjuk ja *asg*:)

Osten//

Skinnklädsel höjer knappast värdet på din bil med 10000:- i jämförelse med min, dessutom är din bil ett år äldre.

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.