AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
438

SMG III M3

Hej!

Har sett att några anonser på M3(E46)som har SMG III, vad är det för skillnad mot II? Jag vet att i M3CSL ska det vara III men att det även skulle vara det i den "vanliga" m3 oxså visste jag inte eller står det fel i annonserna?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag har då aldrig hört något om E46 med SMG-3- låda!

Vad jag förstått så kommer SMG-3 presenteras först när E60 M5 lanseras, om ett par år.

Upplys mig gärna om jag fått det om bakfoten! :-)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16:På vissa nät sidor står det om CSL och vidare utvceklad SMG låda dvs III.

I flera anonser typ aftonbladets bil anonser så är 2st M3 med SMG III??

Om du har fått det om bakfoten jaa kanske:))
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Aldrig heller hört talas om SMG III på e46 M3or (förrutom då att CSL ska få en annan version av SMG II (III?)).
Man kan ju undra vad som är fel på SMG II för det tar väl 0,08 sek att kasta i en växel. Ska SMG III kasta i en växel på 0,04sek eller?

MVH Patrik
starre: Det står fel i annonserna.

Som denna: Länk
DSC III javisst, SMG III närå, inte än vad jag vet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
AudiTT: Tiderna för en hel växling kan ju fortfarande bli bättre, just tiden för att lägga i växeln behöver nog inte bli snabbare men en duktig manuell växlare växlar ju fortfarande snabbare än SMG II.
AudiTT:
Det finns inget fel på SMG II det man gör med SMG III är en uppdatering inför lanseringen av CSL.

Har ett vagt minne att även andra fabrikat har hoppat på liknade val möjligheter till sina s.k sportbilar:))
Enligt den officiella M3 CSL press releasen i samband med Genève mässan förra veckan så är det en vanlig SMG II Getrag växellåda fast med en annan sportigare programvara.

/RS2
acey:

Då får man vara bra duktig...
Snart får väl BMW bygga en likadan låda som Audi/VW har i sina nya "sportbilar". Fast med riktig BMW teknik! För när man har dubbla kopplingar och kan köra med två växlar samtidigt då borde övergången gå fortare än blixten tycker man :)

MVH Patrik
RS2:
Har inte den kallas för SMG III precis som M6 vad jag har hört oxså heter SMG III.Man kanske kan uppdatera sin II till en III?, numera kan man åka till månen så detta borde inte vara så komplicerat.

Audi TT:
För att klara av att växla i den du syftar på behöver man dubbla kopplingar och vara tvungen att växla två växlar samtidigt låter mkt krånligt. Specilellt om man är av det manliga könet:))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.