|
|
|
|---|---|
|
Hittat en 740 ia 1995 på www.bytbil.com för 94500kr....är inte det ett ganska bra pris??...bilen hade gått ca 21000mil,men tyckte den såg bra ut på bilderna....mkt utr. också... Kika in den!.. | |
Scheckheft |
Hej Stirrar dig inte blind på priset. Är du intresserad av objektet kan du låta göra ett M-test. E 38:an är en pålitlig modell men vissa saker ska man se upp med, t ex katalysatorer, växellådan, bultarna till oljepumpen mm. Hur just det här exemplaret är skött är svårt att se av bilderna. Lycka till med det ev. bilköpet /Scheckheft |
| Nejdå,jag stirrar mej ej blind på bilpriserna....men det är väl samma saker man ska kolla på en e38 som min nuvarande e32?...är det exakt samma motor också?...alltså 286hk? | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
740i E38 finns med både 4.0 och 4.4. Skiftet var under 1996. Det finns alltså årsmodell 96 med 4.0:an. Effekten är samma, men vridet skiljer 4.0:an från 4.4:an (400 resp 440 Nm). /Mattias |
Scheckheft |
Hej, årsmodell 95 har 4l V8 (M60/2) med 286hk. 1996 kom 4,4l motorn. Gör gärna en sökning på "740". Se rubriken "Sök inlägg" här ovan. Då har du läsning en bra stund framöver. /Scheckheft |
|
Jag gissar på att det är Auto centers 740iA -95 som ni snackar om. Jag kollade på den senast idag, och det verkar som den är i fint skick i förhållande till pris. Framrutan var sprucken och det fanns en del stenskott, lite allmänt blästrad i fronten, men ingen fara. Skinnet var i fint skick. Hur som helst verkar bilen helt ok i för det priset. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| J.L-ja,det är den bilen jag menar....nu är jag inte så jättespekulant på den bilen,men tyckte som sagt att priset verkade ok...ska njuta även kommande sommaren i min e32:a,sedan får vi se vad det blir,men risken är stor att blir något i stil med tex den som var/är till salu nu. | |
|
Jag resonerar ungefär likadant, det är inget fel på min E32, men det hade varit kul med en nyare bil. Jag hoppas att jag eventuellt har råd med en E38 730i/740i till hösten eller vintern. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| ....hm..730...är det en åtta i alla dom också?..fanns det inte med en sexa också,eller har jag fel? | |
|
730 E32=R6 730 E38=V8 :) |
|
|
730 e32 finns med både v8 och rak sexa från 93-94. /Simon |
|
| verkade helt okej, snyggaste färgen enligt mig oxå orientblåmet, med vita blinkers så skulle den bli riktigt snygg :) Ser riktigt välskött ut, på bilderna iallafall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.