|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet ifall man kan koppla ur airbagsen (instrumentbräda och dörr) på passagerarsidan i en 528iA -97? Annars så har jag snart en fin E39 till salu... Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk | |
| ...och sömnlösa nätter, kanske... :-) | |
|
Jag har plockat bort ett par kuddar å det viktigaste är att när du brytit strömmen i bilen så måste du vänta minst 15 minuter innan du tar bort den eftersom du inte vill ha några krypströmmar. Det är vad alla skrotar får lära sig. De har ju en hel del odetonerade kuddar Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
Jepp det går, Aukt verkstaden kan tom konvertera till ISOFIXfästen tror jag. Grattis till knodden Magnus:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
BMW tar 2500:- för besväret om du måste byta bältet. 1500 om ditt bälte är godkänt för att användas utan airbag. Däremot så kopplar man inte ur den i dörren vad jag vet, det behövs inte. Sen kan man ju hoppas att de inte gör som VAG, kopplar ur fel Airbag på alla Passater årmodell 97-99... Harri Nikander |
|
|
Har ingen knodd ännu... men jag jobbar på det... ;-) Får väl kolla med BMW när/om det blir aktuellt. Hörde att tex Ford och Volkswagen/Audi vägrar att koppla ur kudden så jag var mest nyfiken på om BMW var på samma vis. På någon bilmodell har jag för mig att man kunde spärra kudden själv via ett lås i handsfacket men jag kommer inte ihåg vilket märke det var. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
VAG har iallafall plockat ur kuddden förut, fel kudde dock ..., numera så har de oxå nyckel i handsfacket (hur säkert känns det ...). Mercedes vägrar koppla ur, BMW kopplar ur. Harri Nikander |
|
|
Jag svarar som jag gjprde till en annan men Z3 att det enda säkra är att plocka bort kudden. Vid en kollision så kan det bli överslag och statisk elektrisitet av plaster osv. så att kudden kanske utlöser även om den är bortkopplad. Så om du menar ha en barnstol så ta bort kudden. |
|
|
Hmm... borde ju inte vara omöjligt att göra. Nåja jag kanske har hunnit byta bil både en och två ggr innan det blir allvar. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.