|
|
|
|---|---|
|
har bmw original larm utan fjärr till min 525-89, vet ngn om det går att kopplatill sensor o fjärr till detta larm utan större ingrepp, lr måste man kaffa annat larm? Mvh Björn | |
|
Det finns alldeles utmärkta radioreläer hos CarGard med tillhörande fjärrkontroll (samma 4-knappars fjärr som till deras larm). Detta radiorelä går att använda till mycket smått och gott, dra upp elrutor, låsa/låsa upp c-lås osv. Beroende på hur du aktiverar/avaktiverar ditt originallarm så bör det gå utmärkt att styra med detta relä. Reläet går att programmera på många sätt, växlande/kvarhållande kontakt med styrning från en eller två knappar, programmerbar tid för kontaktfunktionerna osv. FP |
|
|
ahaa, det lät ju som intressant.. vad ligger sådana reläer i för pris ungefär? har ju ett sådant orginallarm att jag aktiverar det genom att låsa bildörrden som vanligt o vrida nyckeln tills det tar stopp. ngnm som provat på att koppla in en sådan fjärr? Mvh Björn |
|
|
Kan tänka mig att radiorelä inkl fjärr ligger runt 700:- i butikerna. Är det C-låsmotor i bildörrarna? Även i förardörren? Det du gör när du vrider nyckeln till stoppläget är förmodligen att påverka en brytare som manövrerar larmet. Förutsättning är ju att detta går att göra även genom att aktivera C-låsmotorn i förardörren så bör allt det andra följa med automatiskt. Gäller att luska fram kablarna till denna funktion och hänga på radioreläet där så bör det funka, men man bör veta vad man gör, ett kopplingsschema underlättar mycket. FP |
|
|
låter bra det, verkar ju inte vara helt omöjligt då, joda, c-lås i alla dörrar, ska nog lägga detta som ett projekt inför våren.. =) tacktack! Mvh Björn |
|
|
Hakar på tråden lite med ännu en fråga.... Ska montera ett Cargard 850S, kan jag få den fjärren att styra min orginalmonterade startspärr? |
|
|
Hmm. 850S är ju varianten med startspärr, du skall nog ha 950S om du redan har startspärr. Men om du redan har ett 850S så blir svaret: Beror på. Hur styrs spärren idag? Genom C-låset eller med särskild nyckel eller annan variant? Tveksamt ändå om det går att ta ut styrsignal till detta, och det får isf bli nåt special. Grejen är ju att det skall vara krångligt att ta sig förbi startspärren, det blir det ju kanske inte om man drar fram styrning från en eftermonterad enhet i bilen. Tror du skall konsultera en larminstallatör ang. detta. FP |
|
| folke - Den redan befintliga startspärren aktiveras genom nyckel (ser ut som en stereopropp...) och jag ska låta en larm firma installera det. Dom borde väl kunna fixa de tycker man. | |
|
Undras om inte den där proppen är unik och bilen startar endast om denna sitter i. Lite svårt att fjärrstyra, troligen blir det så att man kopplar ur den gamla kretsen och låter 850S ta över funktionen. Det blir säkert bra. FP |
|
| Ja bara man har ett bra skydd samt att man slipper fippla med den där proppen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.