AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
516

röd lampa som lyser ibland vid trippmätaren ?

mr
16
mr.cadillac
730ia 1995
någon som vet vad det är för liten röd lampa ca 2mm i omkrets som tänds vid trippmätaren (mellan km och siffrorna)
Det betydet att codekontakten eller hela arrangemanget som håller mätarställningen har bytts ut, detta tyder på att den varit defekt, KAN ha varit följd av manipulering men inte helt ovanligt att dom går sönder av sig själv iheller.

Är det en seriös bil bör detta vara dokumeterat från en auktoriserad verkstad tycker jag. Om jag inte har fel för mig så har alltså din bils mätarställniing börjat om på 0

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
mr
16
mr.cadillac
730ia 1995
Bilen är mätarställnings verifierad på bmw i karlskrona och dom kunde inte hitta några konstigheter,Mätarställningen är också kvar på min bil+ att lampan är bara tänd ibland! pratar vi samma lampa? den lyser alltså i tripp mätarfönstret Inte vägmätarfönstret!
mr
16
mr.cadillac
730ia 1995
Bilen är mätarställnings verifierad på bmw i karlskrona och dom kunde inte hitta några konstigheter,Mätarställningen är också kvar på min bil+ att lampan är bara tänd ibland! pratar vi samma lampa? den lyser alltså i tripp mätarfönstret Inte vägmätarfönstret!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.