AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
370

SMG eller inte?

tänkter införskaffa mig en M3:a snart och nu undrar jag en sak det här med SMG lådan vad jag har hört så ska den inte vara att föredra men nu undrar jag om eran åsikt om denna är SMG bra eller dåligt?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Kan bara säga att jag är helnöjd med mig SMG (II)-låda!

*Best Man Wins* ________________

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Razorback:
Innan jag bestämnde mig för SMG lådan var jag oxså tvecksam, men så har ca:600mil efter att jag valde SMG så är jag mkt nöjd:))

Skönt med D läget om man som jag sitter delvis i köer, med möjlighet att paddla ner och höra motorn jobba det är äkta kärlek:))
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
är det smg I eller smg II du pratar om

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Det är SMG I
Razorback:
jag syftade på SMG II har inte testat SMG I
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
jag skulle nog inte satsa på smg I. Den har en dåligt rykte om sig. Buggade som f-n. Förutom all hydraulik (stavas det så) trubel. Körde en kompis` m3a - 98 med smg det var jakligt jobbigt. lådan reagerade väldigt långamt trots upprepade soft uppgraderingar

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Anders W med M5 E39 har lite erfarenhet av SMG I hör med han, själv har jag fått ett varv på Nürburgring med M3 SMG I (tack Anders) och jag tyckte det fungerade utmärkt, otroligt lätt att lära sig använda och SÅÅÅÅ långsam var inte denna iallafall.

ÄR du lite bekväm av dig så kan det vara ett intressant alternativ men är du en rejsputte hade jag nog valt en hederlig låda..

I vilket fall som helst lär du få en trevlig bil.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Detta har varit uppe ett antal gånger på forumet och jag har haft den åsikten att SMG I är för slö. Har fått mothugg från de som kört längre tid med den och att det är en bra låda.

Det verkar som om att tillvänjningstiden är lite längre på den gamla lådan och kortare på den nya (SMG II) då den är *mycket* snabbare i växlingarna och den nya har alltid fått högsta betyg i *alla* tester, och faktiskt då menar jag alla.
sebbe
Hej!!!!!!!!!

Jag var lite skeptisk till SMG-lådan i början,och var på jakt efter en man-låda.....Men efter att ha provkört bilen,så var jag nöjd.Men efter att ha haft bilen i ca 1 vecka så var jag mer än nöjd,och då kändes köpet helt rätt..Även nu, om jag hade fått välja låda,så hade det blivit en SMG........Men det e upp till var och en..alla kan ju inte tycka likadant!!!!!!!!!!
he
37
henketh
M3 SMG -97
Har kört SMG 1 snart 2000 mil och har bara gott att säga! Känns väldigt gedigen och snabbheten räcker till. Problemet är bara att när nästa bil ska införskaffas MÅSTE det vara med SMG el. liknande igen, vilket begränsar urvalet rätt kraftigt.. ;-) Ska testa Audis nya låda så fort nya TT:n släpps, låter intressant med två kopplingar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.