|
|
|
|---|---|
|
Hur är det att köpa däck på nätet? Finns det många skojare? Är det ngn som vet något säkert och billigt ställe att köpa 235/40-17. Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger | |
|
Har du kollat Länk ? Många nöjda kunder... /Manray/ |
|
| om du köper på någon kända sida är de absolut ingen fara...rekomenderar gummihuset.se | |
Svärd |
Jag beställde mina vinterdäck på gummihuset och de var det inget fel på. Skickade beställning på sommardäcken förra söndagen så de kommer nog också snart. Nästan oslagbara priser!! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Billiga BMW-reservdelar har vi också... |
Aldric |
Hur funkar detta då? Jag beställer. Får jag sen 4 däck i posten (nåja .. ;)) ) som jag sen stuvar i bilen och kör till en däcksverkstad där dom monterar dom på mina fälgar? Måste nog vara så va .. ;) |
| Eller så tar du fram cykellagnings hakarna och bänder utav bara h-vete.... ;-) | |
| Jag köpte sommardäck på däckonline, fungerade utmärkt. Köpte vinterdäck hos Alvén & Ingvarsson på näten fungerade också problemfritt. Köper du hos "kända" firmor tror jag att det är problemfritt. | |
|
Ok, jag hittade ett ställe som heter "4wheels.nu" och dom hade exremt låga priser, det är ju lockande men osäkert kanske? Ex: 235/40-17 Falken 1350:- " Kuhmo 1390:- Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
Pondus: Vilket va Falken är de? ¨ bobby |
|
|
pondus: De ska inte vara någon fara att beställa där ifrån,känt företag!! men kolla gärna på samma däck hos andra återförsäljare å jämför priset om du inte redan gjort det... |
|
booster |
Jag rekommenderar också däckhuset i Eskilstuna varmt! |
|
Bobbby: Det framgår inte av listan vilken modell det är!! Men tittade på alvèn & ingvarsson idag dom hade Falken ze-512 för 1345:- helt ok pris tycker jag. Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
Pondus: med tanke på att det nästan går att köpa det mesta via nätet så varför inte testa på att köpa däck oxså? Ps.kompisen köpte en ny bil via nätet |
|
|
att tänka på är att det kostar typ 500 :- att montera däcken sen.. /Jimmy Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Köper man kvalitetsdäck så är det väl i stort sett riskfritt. Men det kan alltid uppstå problem med däck, kan vara orunda eller nått tillverkningsfel som uppkommer efter en tids körning. Då är det inte så kul att ha bilen stå still och skicka däck fram och tillbaka enklare då att åka till sin lokal gummigubbe och få det utbytt samma dag. Så det är även den servicen som man missar vid nätköp. Men de som har tillgång till dcäksmaskin och balenserningsmaskin så är det ju en ekonomiskt bra affär. Jag lyckades grilla min gummigubbe till samma prisnivå som typ Molway och då satt hjulen på bilen och kostade ca 500 spänn mera. E39 med M-Chassie är väldigt känsligt för minsta obalans och orundhet. Så kräv av nätfirmorna att dom garanterar absolut nollbalensering vid köp av hela hjul, det finns nämligen en gräns på 2-5 gram som är vedertagen toleransnivå vid balensering. 3 gram känns på en E39.Och däcken får inte kasta i orundhet inte ens några millimeter, det går nämligen inte att balensera bort. Det vet jag av egen erfarenhet, räcker att det fastnar en sten i däcken, för att det ska kännas i bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
Pondus: Jag var också inne o kollade och upptäckte också att där inte ståd vilket de var. Du har annars Länk dom har också ganska bra priser. ¨ bobby |
|
|
Kolla med Göran i garaget@mail16.calypso.net vad han har att erbjuda. Maila honom vilka däck som önskas & han återkommer med prisuppgift. Detta är alltså nya däck med garanti. Köpte just ett par 255/35-18 långt under vad kan köpa dem för i Stockholm. Jag är helnöjd! _________________________________ Länk |
|
| Kan definitivt rekommendera gummihuset.se, inget trams, inga problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.