AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
343

M3 E46 VÄRD?

vito
hej igen,,,var ute efter en cab egentligen tills min kompis från tyskland ringde och sa ,,att hans polares morbror sålde en fin svart m3-coupe-01,vill ha hjälp av er att värdera den för den har gått 9100mil!!!!,,,men har ALL UTRUSTNING + navi/tv+19"fälgar mm mm,,han är den enda ägaren på den,,,,ska vara i kanonskick enligt kompisen,,,är det värt att betala c:a 360000kr???????resa o besiktining o sånt tillkommer på priset,,,
de är alltså import? i så fall tillkommer ju inreggning mm å då är 360 papp lite överpris...
Tycker också att 360' är ett lite högt pris, lägg ett skambud!
9100 mil..., årskort på Nürburgring :)
Till er som tycker att priset är för högt, vet ni vad den kostade ny eller har ni sett priser på bilar som sålts i Sverige med motsvarande utrustning???

/RS2
li
1.959
liste
535i -89
Är den riktigt fin så är det närmast ett fynd! Iofs ska man inte var dum och betala mer än man behöver, så försök pruta lite på 360 om det är det priset du får, men som sagt - 360 är lågt redan som utgångspris, så... :)

Lycka till!
360 är väl inte lågt...måste ju räkna me avgifterna som tillkommer,inreggning,bes mm
såg en M3-01 nyss,6700 mil,Tv/navi för 365.000:-
En E46 M3 Coupé -01 med all utrustning utan SMG II kostade ny ca 675 000 SEK i Sverige.

Som alltid med sådana här prestanda bilar så är skicket och historien viktigt. Det kan också vara en bra idé att köpa en som har Euro Plus garanti om den är importerad.

Ett annat tips är att kolla upp försäkringen innan eftersom det varierar mycket mellan de olika bolagen och beroende på var du bor.

/RS2

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det enda jag reagerar på är milen, dessutom att den har ALL utrustning som finns i katalogen ikryssade. Kan vara ett hyffsat pris om skicket är så bra som din kompis säger. Är ju ett stort plus att du "känner" den enda ägaren. Som sagt den börjar ju närma sig 10k mil och kommer om några år klassas som en långmilare vilket kanske skulle vara det som skulle få mig att backa. Andrahandsvärdet när en sådan bil passerat 15k mil vill jag helst inte tänka på.

Men det är värt att ta en resa ner och titta på bilen, är den fin och allt känns rätt är det bara att slå till.
va exakt milantalet ja reagera på också!!
vito
,,jag känner inte gubben som har den,,,men kompisen sa att han har skött den väldigt bra,,han känner honom och har åkt i bilen,,,,,han sa att han pendlar mellan frankfurt-fulda varje dag,,,jobbar på nån bank i frankfurt,,,typ 18 mil varje dag,,ska jag ge han 340000???tror inte han går med på det men jag kan prova,,
vito
en sak till,,,har också hittat andra bmw m3 för typ 360000 som har gått runt 5000mil,,,,men jag tänkte på navi/tv+19"fälgar är det så viktigt egentligen med navi/tv????kanske bättre att ta nån med 4000-5000mil och lite mindre utrustning,,,eller??
vito:
Jag hade lagt pengarna på en bil med navi och extra lull lull det lönar sig i längden.Kanske inte just den bilen som du nämner enligt ovan, men en bil med navi är hetare än en utan. Sen att jag hittar som en påse nötter och med min navin så hittar jag perfekt:))

Vad det gäller 19tums fälgar så kan man alltid köpa till dessa senare........

Vid mitt inköp så valde jag mellan en med navi och en utan navi,dock hade den med navi andra saker oxså men det känns helt rätt nu i efterhand att ha navi.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
vito: Tyvärr är nog TV/Navi ganska viktigt på en så pass dyr bil att bilar utan tappar en hel del. Dock hade det nog varit värre om det vore en M5a. Däremot 19" gör ju varken till eller från.

Får du loss den för 340 och skicket är så bra som din kompis säger och all dokumentation finns så är det inget att tveka på :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.