AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.249

Schnitzer fråga

Sida 1 av 2
li
25
linbä
325iM-89
hallå alla hjälpsamma.
Det är så här att jag var ute och åkte i en e36 schnitzer igår.
nu undrar jag om det är nån här som kan ge mig lite info om hk m.m på den bilen.
Den hade skärmbreddare som såg ut som m3 E30 och var gjorda i kolfiber (påstod ägaren) sedan satt det sidopaneler på dörrarna som det stog M-tecknic II på.På skuffen stog det AC Schnitzer CS.Ägaren sa att det var en uppborrad 325a med ca 250hk men han viste inte.Saken är den att ägaren fattade ingenting om bilar och han körde som ett cp.Exempel ur åkturen på ca 5km,sladda in i en trotoarkant,missade växlar,åkte på varvstoppet typ hela tiden.Jag kan låva att jag mådde illa.Jaja om det är nån som vet nå om denna bil så skriv en rad.
P.S det stod inte AC schnitzer på ventilkåpan på den.
AC Schnitzer S3 CS är med i deras katalog, det stämmer med breddningen osv, det står för "Coupé silhouette", det är en väldigt ovanlig bil, tror aldrig jag hört talas om någon i Sverige förut.
Det ingår då breddning, spoiler, 9+10x17 fälg, vinge, sportchassi 30 mm, 3-ekrad sportratt, växelspak (+ short shift), ytterspeglar mm. Finns till E36 coupé, och motoralternativ för en 325i innebär en uppborrning till 3,0 liter och effekt 240 hk, 315 Nm vridmoment.
Prestanda blir då, 0-100 = 6.1 s, toppfart 260 km/h.

Det låter ju inte bra att han misshandlar den så, kanske är det enda exemplaret i Sverige?

//Sniffer
WIKING
Det står en krockad M3 E36 cab med CS paketet
på riktverkstan där jag bor, som stämmer bra med sniffers beskrivning.

KÖHLER 2,5
RafkoM3
Ulf:
Var står den någonstans?
E det den med breda skärmar eller?

/M3 E30(TIC)
Länk
WIKING
Tjena Rafko!

Jo det är med breda skärmar typ M3 E30 i plast.
Den står i Lönsboda på EG Service för riktning
är krockad i bakändan.

KÖHLER 2,5
RafkoM3
Har du fått din bil än från Köhler?
Min bekant ville ej sälja grupp A sumpen, tyvärr...
hehe, Jag har fått tag på en äkta DTM-topp med 50mm spjäll och värsting styrningar/ventiler/portning. Ska ta lite bilder när jag fått den och skickar till dig...

En helt nyrenoverad som har varit i bruk i DTM
Kan nog varva 9500 med den utan problem....;)

/M3 E30(TIC)
Länk
li
25
linbä
325iM-89
Den här bilen är det
Länk
Jag lär ju säga att jag inte blev allt för imponerad av draget i den.
Den fick styk av en Golf GTI Turbo med steg 2 trimm vad nu det innebär.
Men den är bland den snyggaste BMW jag har sett iallafall.Synd att det är en tattare som äger den nu som inte förstår värdet i en sådan bil.
linbä:
du ska veta att en steg 2 trimmad GTI-turbo är de rätt duktigt tryck i,tänk på att den inte väger så mkt heller...så att den fick stryck av golfen är in alla konstigt
ojoj va mkt felstavningar...men ni fattar säkert..:)
WIKING
Jo jag har fått motorn nu har satt i den oxå skall starta nästa helg
JAG VILL HA DIN TOPP!!!!! Min varvar bara 8500rpm utan problem med min. Synd med sumpen.

KÖHLER 2,5
Perkka
Linbä: Vars var du & tittade på den? Var du spekulant lr eftersom du bara åkte den & inte provkörde den?

Mvh Per

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
li
25
linbä
325iM-89
Nej det var en kille här i Borläng som har köp den.Helt fel kille enligt mig.Han körde den som om det skulle vara en fålkrace bil
:(
Perkka
Linbä: Ok... Då vet jag iaf..

Mvh Per

Perkka
Observera att namnet som står i galleriet stämmer inte överens med nuvarande ägare.. Jag känner ju Stefan B, & han har som sagt sålt den till nån kille Dalarna..

Mvh Per

Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jaha den bilen verkar ha många ägare!

Undra vad det är frågan om??
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
det är en kille på jobbet som har köpt den !
han verkar inte vara specielt omtänksam mot den, vad jag har läst och hört!
det är hans första bil och nybliven körkortstagare !
Han vill väl impa på polarna !
Den sitter väl i nåt träd snart !
li
25
linbä
325iM-89
Loqmankaki:vad mena du med att den bilen verkar ha många ägare?

Perkka
Linbä: Han menar nog att bilen har haft många ägare på kort tid.. (?)

Mvh Per

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jaja ser att ni snackar om mig !! lol

ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Bilen ska toppa 242km/h har inte hunnit testa de än.. men de kommer väll.. å att jag sladda upp på trotoaren är väll inte hela värden.. ingen skada på bilen! även en f1 förare kan köra av.. de är mycket skit snack här å drömare !

Perkka
Jag har kört bilen i fråga, och har svårt att tro att den ska vara nästan lika snabb som en M3 E36 3.0 0-100 km/h.. Den gick ungefär lika bra som polarns chippade 325 E36, men iofs satt vi 5pers i Schnitzern... Kanske ner mot 7sek klarar den iaf, men en lägre tid vete faen..

Mvh Per

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.