AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
944

Varför är det så gött ?!

Sida 1 av 2
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Var och tvättade bilen ordentlig och passade på att rengöra allt innvändigt oxå, några svettiga kvartar senare så fyllde man tanken och rullade ut från macken med ett brett leende :),
tog mig en tur utanför storstan och konstaterade att : fanken vad bra man har det!! finns det nåt härligare än att rasta en ny tvärrad BMW en dag som denna då solen skiner lika mycket som bilen!!?
vart nästa 30mil, men det kostar att ligga på topp ibland?
Ville ju fortsätta ett tag till men tvättstugetiden ville annat:( .
är väl inget givande att skriva detta egentligen men jag fick såna vårkänslor av turen att jag var bara tvungen att skriva av mig och dela min enorma glädje till likasinnade på detta forum... men å andra sida så vet juu dom flesta vad jag menar!
hoppas att gubben frost gått i ide så att vi alla kan få många och härliga turer med gött väder!

Frazze
Tigerr
Klart att du ska dela med dig av sånna upplevelser! Det är väl det "Samtliga BMW modeller" finns till för..? Nytvättad BMW är något av det bästa som finns, jag håller med. Och visst har man det bra! :)

Tigerr
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Ja, visst är det underbart, och detta är bara början. Om några veckor är våren här på allvar, och då är det läge för en riktig uppfräschning på bilen och därefter många körningar på torra vårvägar!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Tigerr
Absolut! Det börjar nästan bli dags för BMWpower.nu gänget att lägga in nått nytt reportage om rekond eller liknande! :)

Tigerr
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, redan i arpil så kommer vädret att bli bättre. Det blir roligt att köra på torra vägar.

//Schnitzer
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
det är alltid skönt att man vet att det finns andra som har det lika gött som jag :)
tyvärr har det mulnat på lite så det kanske är lika bra att ha tvättstugan idag, men så fort vädret följer mina rekomendationer så blir det ju givetvis en tur igen.
J.L: jag undrar om det finns en vårdans oxå ungefär som regndans för i så fall så ska jag dansa för oss båda :)... givetvis för alla andra oxå :)
Ska snart lämna in min vän på verkstad för att byta silentblocken sen är allt som det ska vara...hmm... givetvis så ska sommarpuckarna på oxå, sen ska det vara komplett :)

Frazze
En nytvättad bil går bättre...än en smutsig.

Udo Dirkelsniff
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Hehehe, de ä sant...En ren-nygnussad beemer går mkt finare än en dyngig...

Har en plåtskadad bil i garaget tyvärr men drömmer om premiär-tur i försommar, och när gänget samlas utanför macken på en härlig sommarkväll...Man diskuterar bilar-lyssnar på musik och umgås...
Mmmm, va jag längtar...
Så min kommer att gå kalasfint eftersom den skall in i Jörgens vård imorgon (Ditec-kur). Hehehe, nu skall det glänsas i solen:)

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
snoppolle
Om bilen e skitig så mår inte jag bra. Känslan av att köra ur tvätthallen med en ren fin bmw är nästan bättre än 5+1

Sant. att glänsa på stan i en blank bumse e underbart. Har redan fått vårkänslor. Lukten av varma däck o bromsar är snart här!! ÄNTLIGEN!!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Var ute och tog en tidig vår-repa häromveckan, på småvägarna, och det var underbart. För närvarande är min bil stillastående och vill ej starta, men jag håller hoppet till att byte av tändspolen imorgon ska göra susen :) Då ska hon få en genomgående tvätt samt ett välljudande sportauspuff och sen blir det ut att mullra ikapp med Anders ;-)

6 plusgrader idag, hoppas att det är våren som är på väg!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hej alla vårkänsletörstande (!) bmw-vänner. Nu är det bara ett väderomslag kvar till våren, den som väntar på nå´t gott...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
fick samma känsla idag...även om min bil var smutsig...var bara tvungen att glida på små landsvägar och njuta...utan att behöva ha på full värme...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Ja snart är det vår:))äntligen får man testa sin dyrgrip med sommardäck undra hur det blir??

Tror att jag kommer att bli kär igen:))tänk Er ekerö tunneln(mot stan)takluckan öppen, stämplar fullt på 3:an(har lagt in sport läget)släpper gasen först vid första vänster kurvan.

Det blir alldeles ja alldeles underbart:)))
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
var ute nyss och smorde upp schinnet.... fanken vad fint det blir:)
när jag körde bort till en kompis förut så vart jag omkörd av en tvåhjuling modell RR så nu måste det vara vår på g eller så var det helt enkelt en varmklädd knutte som hade samma vårkänslor som jag:)
så fort lönen dyker upp så ska jag börja jaga tag i två däck till bilen.... hade en monsterspricka i det förra, eller rättare sagt så fattades en bit av drivbanan!!! :( , synd när det var ca 5.5mm kvar.
härligt att jag inte är ensamen om att rasta bimmern redan nu...ska snart poleras oxå... går inte att göra oskulder av gamla luder men jag ska banne mig försöka ialla fall :)

Frazze
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tigerr,

Nya delar under Bilvårds-sektionen är på gång! Mer än så tänker jag inte avslöja ;-)
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Tvättade själv bummsen idag och städade ur den ordentligt. Bilen var så smutsig att jag nästan skämdes över den men nu står den där och blänker.
frazzeribba:
Vad använder du för medel till skinnklädseln?

/Larsa
nofx; auspuff INNAN schyssta fälgar? neee=)

*it´s better to burn out than fade away*
Länk
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
Larsa:
jag annvänder orginalprylar från BMW, provade lite olika prylar i början men JAG tycker att det blev bäst med BMW:s egna prylar.

Leder-reinigungs-schaum=rengöringen=83-12-9-407-907
Lederpflegemittel=smörjningen=81-22-9-400-901
kommer inte ihåg priset på grejerna men det var inte dyrt, typ ungefär 200 riksdaler och det är bra mycket billigare än många andra!

finns en så pass enkel beskrivning att till och med jag fattade under MEKTIPSEN.
grabbarna som styr den värld som vi är så beroende av här (forumet), har verkligen lagt upp det bra för oss, jag följde beskrivningen in i minsta detalj... till och med morsan sade att det var fint men tyckte att jag skulle göra likadant hemma hos mig ... men sånt där fattar dom ju inte:)
Ska åka dammig e4 idag så jobbet igår känns lite ogjort:(...men å andra sida fick jag ju min del av toppklassig livskvalitet igår.. inget går upp mot en nytvättad bimmer:) eller hur?

Frazze
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Det är verkligen underbart när man känner så, nästan så att det känns som att man lever för det. Är man deprimerad så är det bara att ta en tur med BMW'n så blir man ganska snart på gott humör igen.
Kanske man skulle ersätta Soloft och andra antidepressiva medel mot en BMW och en rolig väg. =)

Nu känner man vilken tur det är att man inte bytade BMW'n mot en trimmad Corvette som jag var på väg att göra i somras.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.