|
|
|
|---|---|
|
Önskar få lite info om vad man bör vara uppmärksam på när man köper en sån bil... Fel/brister, vad går sönder på dessa bilarna? Skillnad mellan 320d & 330d med och utan 4wd. Diesel-räsern Länk | |
|
Ingen som har några tips?? Diesel-räsern Länk |
|
|
Bromsskivor fram, glapp i spindelleder, mm. Sök på goodwill E46 här på forumet. |
|
|
"Fel/brister, vad går sönder på dessa bilarna?" Inget! Nåja, nästan inget iallafall. Har 14,200 mil nu och en fönsterhiss och båda länkarmarna är bytta (på garantin) förutom H7-lampor och bromsbelägg. I övrigt inga problem som inte orsakats av mig själv eller verkstaden:-( Service är ganska billigt ca. 1800/3000/4000 för olje/insp1/insp2 på BMW, bilen går ca. 2000 mil mellan varje tillfälle. Jag kommer ca. 100 mil per tank. De flesta köper väl sådana här för att köra långt, så en koll att miltalet stämmer kan väl vara på sin plats. Med en ny växelknopp, rattkrans och vindruta skulle nog min kunna gälla som 4000 milare av de flesta. Jag åker 90% motorväg, där räcker 320d kraften bra och dess billigare däck och lägre förbrukning uppskattas. 330d är nog jättetrevlig om man är beredd att ta de ökade kostnaderna. / T |
|
|
Tack för det svaret titan8... Var ju inte så farliga pengar för service och olja... hundra mil per tank låter ju bara bra... Diesel-räsern Länk |
|
|
Nu har jag inhandlat en 320d touring -01, och vilken goe bil alltså. Med sportchassi/paket och komf-paket, helt underbar... synd bara att farbror blå/vit tog lappen efter 8 timmars ägande =( När jag körde hem bilen ca: 30 mil så nollade jag snittförbrukningen, och satte farthålleran på 120km/h = 0.59l/mil Nollade den i dag när tjejen körde: 90km/h på farthållaren = 0.48 l/mil... lite skillnad mot tds:en som sällan gick under 0.9 Diesel-räsern Länk |
|
chrille70 |
Surt som rönnbär det där med lappen... |
|
Kul att fler tycker som jag... snygg färg på din touring -03... chrille70 har jag oxå på min =) Diesel-räsern Länk |
|
|
Tjena! Plockar upp en gammal tråd. Funderar även jag på en 320d och fann här lite fin information. Finns det någon skillnad på modell -00 gentemot -01? Ni som kört denna bil ett tag nu, finns det någon utrustning ni tycker man inte ska vara utan som inte finns i grundutförandet? Hur många mil kör ni per år ungefär och när räknar ni hem vinsten med diesel? /Matte |
|
|
maobse: vad jag vet finns det väl ingen direkt skillnad -00 mot -01. däremot kom ju faceliften -02... Jag måste säga att jag nästan saknar automatlåda, hade det i förra bilen och eftersom jag upplever ganska dåligt drag under 1500rpm och nästan lite ketchupeffekt sen vid 2000rpm så tycker jag att det blir väldigt mycket växlande... som titan8 sa innan att man kommer runt 100 mil på en tank stämmer mycket bra... har kört tre tankar nu på 0.55, 0.57 och 0.6 med mkt stadkörning den sista... Fick byta mina länkarmar (på garanti) eftersom de var ordentligt uppglappade... det där med utrustning... kan inte komma på något jag saknar direkt... är väl backvarnare (PDC) isåfall, kanske mest för att jag vande mig vid det på förra bilen. Diesel-räsern Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.