|
|
|
|---|---|
pmb |
Bilen ska ladda 0.9bar men när jag stämpla på så kommer inte den riktiga turbokicken alltid, kommer mer 2 "småkickar" runt 3-4500rpm. Vad kan detta beror på? Gissa själv på att wastegaten kanske spökar vilket gör att det bli lite svajande laddtryck. Vad tror ni? |
|
Har du laddtrycksmätare i bilen, hur mycket laddar du? Är det skillnad på varm eller kall bil? Försök hitta ett samband mellan gångerna. Kan ju va WG, kan åxå va ett läckage på trycksidan. |
|
pmb |
Har ingen laddtrycksmätare installerad. Men ska fixa det snarast. Får ta och kolla upp alla tryckslangar samt wastegaten... |
|
När jag ägde/trimmade min gammla Nissan så hadde jag liknande symptom. Bilen axade på bra upp till ca 4000 varv sedan tappade den kraft fram till ca 4500 varva, efter ca 4500 varv så sköt det på ordentlig igen. Problemet då var soppapumpen som gett upp. //Ticco Länk |
|
pmb |
Ticco> Soppapumpen, funderade också på det tidigare idag. Värt att kolla upp i alla fall. |
Grusse |
Felet "kan" vara att avgasystemet är för grannt. Men ett grannt avgasrör så kan det bli så att det bromsar turbon, den orkar helt enkelt inte snurra snabbare pga för litet hål att trycka avgaserna genom. Min M3 E30: Länk |
pmb |
Grusse> Men det sitter ett 2.5" från turbon (skall bytas till 3") så jag har svårt att tro att det är ngt sådant... |
pmb |
Kan det vara tryckvakten som stryper när jag försöker ladda mer än 0.7bar? Hur kan man i så fall ta bort den? Eller kan man sätta ett högre tryck, exempelvis att tryckvakten går in vid 1,1bar istället? Hoppas ni förstår vad jag försäker säga... :) |
| Med orginal chip så kan du inte ladda mera än 0,7bar! Så ifall du har det så är det inte konstigt att funkar som den ska. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.