|
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag undrar vad en M3 tål för trim. Har tittat på en ganska fin 87:a, hade gått ca 14500mil. Hade Köhler kammar, luftfilterbox och nå sportavgass. Det var kanske nåt mer, men den skulle tydligen ha 236hk. Och det borde väl inte vara några problem. Men eftersom man har ganska tung högerfot, och inte vill ha sönder en så fin och dyr bil. Så vill jag höra hur mycket dom tål. MVH Morgan. Länk | |
| Detta som du beskrev, -avgas+chip, ar forsta steget av trim hos kohler. Pa min bil ger detta 223 bankade hp. Avgassystemet jag har ar fran soderqvist racing. Detta ar valdig mild trimmning och paverkar nog inte driftsakerheten sa mycket men allt ar ju relativt, skick pa motorn ar ju ratt avgorande. | |
|
Så det ska alltså inte vara några problem alltså? Bilen var ju riktigt fin, motorn lät bra. MVH Morgan. Länk |
|
| s14 motorn e kraftigt "nertrimmad"...den tål väldigt mycket...det är den ren racingmotor från början.. | |
| Om bilen ar vad du letar efter tycker jag absolut inte att detta ska halla dig ifran att kopa bilen. Lycka till med kopet av en av de roligaste bilarna som finns. :) | |
E30Mpower |
E30 M3:an klarar väldigt mycket i trimväg, men allt är ju beroende på vad det är för skick på motorn när man trimmar, men jag tycker helt klart att du ska sattsa på bilen om du gillar den! Kolla på Länk |
| Ger Kohler`s chip og avgas 223Hp??? Har bilen körds på rullande landeväg eller i benk??? Synest 223hp var mye med bara chip og avgas!!!! | |
| Chip, Vassare kammar, Evo luftburk, avgassystem. Motorn ar bankad till 223hk. | |
|
Ok, da er jeg med :-) Hva koster denne operasjon hos Kohler?? Jeg har köpt eksos(supersprint race) men saknar resten.... |
|
| exklusive avgas. kostade de for ett par ar sen 15 000 Kr. | |
|
Pratade med Köhler: * Omslipade kammar * Chip * Evo luftburk * ca. 220 hk enl Köhler Detta kostar idag 9000 inkl moms. * Racing avgas. 2x2,5" rostfritt. * Ytterligare några hk. Under konstruktion... ca. 7000-8500.- "It´s nice to be important but it´s more important to be nice..." - Scooter! |
|
| Later ju vettigt. Min ger 223hp med system sa det stammer ju bra. | |
| Hvor ligger varvstoppen på Köhler`s chip??? | |
WIKING |
Det bestämmer du väl själv, det fick iallafall jag göra, han skall visserligen köra min i bänk och då sätter han varvstoppet där jag vill ha det, inom vissa gränser. KÖHLER 2,5 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.