AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
620

Vad händer om man sätter kedjan ett kugg fel?

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Ja som topicen säger, vad händer om man sätter kedjan ett kugg fel? Blir det mycket skillnad i gång tomgång och så vidare?

// Henke Bleifuss
208
nöjdet
530d Touring-99
åt vilket håll

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Se till att får det rätt:)) Det kan bli som du säger. omöjligt att få till rätt tändpunkt, ojämn tomgång, bilen kan bli "trött".
Helt i hållet beroende på hur och var det kuggas fel och åt vilket håll.Så se till at det blir rätt.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Jo det är väl så att man ska göra rätt från början =) Men saken e den att jag TROR att allt vart som det skulle... Men jag ville bara veta om det vart STORA skilnader i gång dvs om det är bra tomgång så kan man tänka sig att allt sitter som det ska? Ja har ingen aning om hur min bil ska gå eftersom den va kamslut från start, de enda jag har att jämföra med är min gamla manuella 535:a och då är den trött =D Nåja´, den går nog som den ska men jag ville vara säker på att det är rätt

// Henke Bleifuss
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hejsan! Jag bytte kam på en 730 jag ägde. Det var omöjligt att få kammen exakt rätt pga. planad topp. Ställde då så att kammen kom som närmast rätt läge. Det blev då att den hamnade efter lite grann. Tomgången och övriga gången på motorn var jämn och ryckfri men den var slöare än före bytet! Den var jävligt slö mellan noll och ca. fyratusen varv... Så kunde jag inte ha det så jag flyttade fram kammen ett kugg och hoppades att det skulle gå bra och det gjorde det! Bilen vart klart starkare
på de lägre varven. Gången på motorn oförändrad, lyckligt slut alltså med kammen ställd lite före ÖD! /Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.