|
|
|
|---|---|
|
Tjena de så här att jag montera sänkningsats på bilen idag, verkar som att bilen inte blev så sänkt alls, tvärtom, vet inte om de tar lite tid tills bilen lägger sig eller så, för sänkfjädrarna va kortare än orginal så de borde ju bli lägre, någon som kan nåt om detta?? MVH// Donnie | |
Rico80 |
om dom gammla fjädrarna va gammla o slitna e det ganksa så troligt att dom hade tappat spänsten lite o bilen hade sjunkigt lite av det!!! men det beror på hur stor säkning satsen skulle ge? det e ju inte så säkert attd et syns så bra!!! men om du inte är nöjd kapa av ett varv eller två på säkningssatsen fjädrar o prva igen men risken för genomslag bli större!!! men även om bilen nu inte blev jätte sänkt så borde du iaf fått bättre väghållning *Gaspedalen har bara ett läge i botten* |
|
I verkligheten spelar det inte nån (stor) roll om fjädrarna e längra eller kortare. Om dem nya fjädrarna är korta men hårda sänks bilen inte så mycket. Om dem gammla e långa och "mjuka" sänks bilen automatiskt när man sänker liften. Därför bör du inte lita på längden av dem nya/gammla fjädren... BMW..!! The rest is meanigless!! Länk |
|
|
För mig var det så som du själv antyder, att det tog ett tag innan fjädrarna "satte" sig. Det tog nog några månader faktiskt innan stuket blev "rätt". |
|
JBR_ |
instämmer..jag har haft beemern på domkraften ett antal gånger pga vissa reparationer och det tar ett tag tills fjädrarna sätter sig. gasa lite hårdare bara :) Mvh/JBR Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.