|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Hej! Ngn som själv ställt in kamaxlarna eller sett ngn vst göra det?? Jag kan inte förstå var man skall anbringa de s k inställningsjiggarna. Ngn som vet var på axeln dessa skall sitta? Bilderna i Bentleys tycks visa på främre delen av axlarna. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
............???? Kör Ni alla M 70 omkring med felställda kamaxlar?? Vill minnas att jag sett att var 12´: mil skall dessa ställas om mht att kedjan sträcks. Sannolikt finns det väl ingen som har dessa jiggar hemma i byrålådorna heller. Om jag skaffar en sats (kostar ca 2200:-) så kan vi M 70:or väl deltaga i en "uthyrningsverksamhet" typ 1000:- i dep samt 300:- för lån?? Bara jag får klart för mig var fanken dessa jiggar skall anbringas så slår jag nog till. Det kanske är så att det sitter några superspecialkamaxlar i min eftersom inga spår för jiggar kan hittas ........ eller så är de från Biltema?? MVH /// Paap R |
svardska |
Om du kunde låna verktyget av nån så tillverkar jag gärna en kopia på det. eller två eller fler! |
|
Tjabba Paap ! Funkar det möjligtvis som på M73 ? Du hade väl TIS, har du kikat under Documents - Repair instructions - 7'E38 - Engine M73 - camshaft. Där framgår det i alla fall hur fixturerna ska sitta. Mvh Pontus N. |
|
Paap Reeder |
Hej! OK pojkar.... skall surfa iväg på mina fiche. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.