|
|
|
|---|---|
| Jag har ett litet problem det är nämligen så att när man ska köra iväg på ettans växel så skramlar det till framifrån någonstans, ljudet kommer bara en gång.. och det är just när man kör iväg. Någon som kan hjälpa mig? | |
Kowalski |
Kan vara upphängningen av avgassystemet under bilen som är slut. Kryp under och kolla. Jag har det på min med och det började också med att skramla mellan 1-2:ans växling. Det har dock numera ökat och skramlar hela tiden. Jag skall fixa det snart och jag tror inte det är många hundralappar det kostar att få det åtgärdat. |
|
Ahh, ett problem.. går ju inte att krypa under :) Får åka på någon verkstad, eller "gör det själv hall".. |
|
|
Det här har varit uppe förut har jag för mig. Kolla igenom de andra trådarna om skrammel och oljud. Fanns visst många teorier, som tex att ABSen kör nån självtest lr nå sånt! Gemensamt för alla som skrev i den tråden tror jag just var att ljudet kom bara en gång, och detta precis vid starten... //Koffe |
|
Kowalski |
Det var det jag menade (att hissa upp den). Då ser du allt. Visst, det är lite svårt att krypa under en E36:a om man inte suttit i Gulag i 40 år med vatten o bröd... Lycka till |
| Koffe, jo jag har kikat igenom andra trådar också. Men inte direkt hittat något vettigt svar.. :( | |
| Det är samma sak på min men jag kan inte förså mig på vad det är, jag har bara kollat som hastigast under men jag kunde inte hitta nått fel. Det är precis som du beskriver det med ett sorts skrammel precis när man kör iväg på ettan. När jag hörde på BMW så visste dom inte vad det var men han mumlade något om kopplingen som jag inte fattade, eftersom jag hade bråttom så kunde jag tyvärr inte begära en bättre beskrivnig utav honom. | |
|
Jag hade lite skrammel under min bil när jag köpte den. Hissade upp den och såg att det var ena värmeskyddet runt katalysatorerna som vibrerade emot. På det andra hade någon skruvat in en plåtskruv emellan så den vibrerade inte. Gjorde likadant på det "ena" och det blev tyst. |
|
|
Jag har också nått ljud och det kommer precis när man kört ivg på ettan och det kommer bara en gång. Låter jätte kort och svagt som tusan, rrrrrripp, låter som det kommer framifrån, ingefär samma känsla somnär man kör med en såg på metall fast inte så skarpt, bara känns så om ni fattar =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
urangotang |
Jag har presic köpt en 318-92 som jag också undrar vad det kan vara på..den säger typ klonk en gång framifrån när man kör iväg... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.