AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
452

insugningspackningar V12:a

mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
Tjenare! undrar om det är någon som vet om det är billigare att köpa insugningspackningarna till M70 motorn direkt hos en bmw verkstad i tyskland? skall eventuellt ner en sväng i slutet av månaden .. om det är någon markant skillnad på priset så kan man väl hålla sig till tåls ett litet tag till =)

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Paap Reeder
Hej!
Mina kostade 3940:- på BMW i Solna (4 st).
MVH /// Paap R
svardska
Vilka pengar för packningar Paap! Går det inte att tillsätta blå "form a gasket" och återanvända dom???
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror nog att de måste bli billigare, jag beställer mycket delar från Tyskland och de är lite billigare än i Sverige, sedan har jag min procentuella rabatt på delarna där som gör det ännu billigare.

//Schnitzer
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Schnitzer!
Har du koll på om det finns några web adresser till tyska reservdels försäljare.
Mvh Dic.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Menar du BMW? Eller menar du mer fristående företag?

Jag handlar mina delar bara hos auktoriserade BMW-handlare.

//Schnitzer
Paap Reeder
Hej!
Jo.... jag vet att det vart jäkligt dyrt men resonerar man med Kuntze och Momentum så är det tydligen så extrema förhållanden i "dessa packningars biotop" att det finns stor risk att exempelvis -form a gasket - inte fixar det i längden.

Nu när man har verktygen kan man på ngn timme ta bort dessa pakningar varför, när jag åter efter ca 20´ mil skall byta dem, blir det väl "form a.....".

MVH /// Paap R
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Om du vill köpa delar från en BMW-handlare i Tyskland så får du leta upp någon t.ex via internet eller om du är nere i Tyskland samt att du kan prata med dem om vad du har för bil och sedan vad du behöver. Du får helt enkelt skaffa dig en "kontakt" med dem, då kanske du kan få möjligtheter till rabatter också med tiden. Jag köper ganska mycket delar och fick därför ejbjudande om en procentuell rabatt på deras försäljningspris. Jag har inte fått någon bestämd procent-sats men de säger hur många procent rabatt jag får när jag frågar efter delar. Småsaker som skruvar och andra billiga delar köper jag från Sverige då det inte skiljer så mycket i försäljningspris.

//Schnitzer
mr
302
mr_majzoo
750iL, -90
jo tänkte väl att det borde va billigare, vad heter föresten insugningspackning på tyska?

mvh: mr_majzoo, BMW 750iL -90
Paap Reeder
Hej!
Einlasssaugrorhenverdichdungen ....... borde en mek förstå iaf.
Säker är jag inte.
Kan kolla när jag kommit hem från skärgården.
MVH /// Paap R
Paap Reeder
Hej!
"Kollektordichtungen" står det i en bok jag har.
MVH /// Paap R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.