AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
353

krockad 325

Jag har köpt en krockad 325a. Det är fronten under kofångaren som är rejält tillskrymplad. Jag tänkte köpa en ny front men det kanske är lika bra att satsa på stylingfront med en gång. Den kanske till och med passar över den jag har så bucklorna inte syns?

Några ideér?

cl
81
claude
325ia cab91
m535 85
m545 86
530iat 93
alpina spoiler!!
Vart får man tag i sådana? pris?

Beror på, har du stora M-paketet så skulle du haft Siedl-fronten. Tror den går på 4995;-...
Har du "tom" bil annars så skulle du haft M3-fronten. Tycker jag.=) Den är väl billigare förresten...

*it´s better to burn out than fade away*
Länk
Det är själva nedre delen under kofångaren som har fått sig en rejäl smäll, även kofångaren sitter snett på ena sidan, tror dock det kan bero på den nedre delen. Jag vill bara få ngt som ser snyggt ut. Bilen kostade iofs bara 7000:- så jag vill inte lägga ut alltför mycket pengar.

Passar m-pakten från de tidigare e30 på den nyare karossen?

fulingen; gamla M-paketet är i mitt tycke så fult att det svarar jag inte ens på...=)

ok, då sidokjolarna borde ju passa men är inte säker angående bakpartiet, även fram borde det passa..
jo, men min krockade front är allt bra ful den med :)

AIex
Har samma problem fast min front e inte så skadad, fast jag skulle gärna vilja ha en ny finns det nån sida som säljer original frontar till 325 E30 modellen då? Skulle även vilja ha kjolar som ska vara på det lilla m-paketet...

Nån som kan hjälpa ?

Mvh/Alex
Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jag hade samma problem... så jag köpte en reiger front...
Köpte iofs hela paketet men då fick jag ju fronten med.. :)
Kostade bara 2000 för fronten på Länk

//Peter
Ja, det är ju ingen dum idé. Hur är passformen på dem? Hur fäster man dem?

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jag hade dom gamla stötfångarna så jag limmade mellan stötfångaren och kjolen... Passformen var sådär fick ta bort en del material men slapp att lägga dit nåt...
Sidokjolarna passade inte alls. fast det har ju med att göra att jag har en 4 dörras och det var till 2 dörras...
Länk
Finns lite bilder på min sida...

//Peter
ja, din bil var riktigt fräsch. Men jag funderar på om en rieger front är för mycket för min e30. Den är ju helt original annars. Men den där andra fronten de hade för samma pris passar nog bättre.

Vad använde du för lim då?

Visa användare
254
hugabuga
323 -85
325 -89
320 Tourin -89
Jag hade ett lim som heter... Nåt... det var ett rut lim som man behövde värma för att det skulle bli mjukt iaf... :)

//Peter
Vad tror ni om denna för 1550:-??

Länk

Om man köper en Alpina elelr m-tech spoiler, hur fäster man dem då?

Måste man ha den undre frontplåten kvar eller är den en "hel" front??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.