AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
480

On-Board Diagnosics ?

Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
Är det någon vänlig själ som vet hur man får fram koderna ur DME Motronic control module,jag har läst i min engelska verkstadshandbok,men det stämmer inte ??????

så här står det i Bentleys service manual

"Fault codes can be read by turning the igniton key on and fully depressing the accelerator pedal to the floor five times within five seconds.
the check engine light will then remaing on for five seconds, blink off, come on for 2.5seconds , theb go off for 2.5 seconds.
Att this point , the faylt codes will begin to flash."

Ut och prova om någon av er får det att fungera eller måste det vara något fel för att man ska få fram koderna

Bmw = Kvallite och Känsla
Länk
Paap Reeder
Hej!
1444 = no fault codes stored.
MVH /// Paap R
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
Hur får ni fram koderna jag har provat minst 10 gånger utan att lyckas :(
snart har jag nött ut gaspedalen! :)

Länk
Paap Reeder
Hej!
Först måste Du ha en "check engine" lampa. Var denna skall sitta har då inte jag fått klart för mig.

F n tror jag att det i det s k "instrument cluster" tänds texten "check engine" varvid man måste - vilket jag gjort på min M70- ansluta en separat lysdiod till ett av stiften på DME- boxen för att man skall få fram blinken.

På min M 70 fungerar det bra med lysdioden. Grejen är bara den att trots att jag själv "fixat till" felkoder så tänds inte clustret.
Inte har jag ngn separat lampa med den texten heller.

Nu är Din ju nyare än min -91 som har motronic 1,7. På en 1,7 är det inte ändå så många "bra" koder man kan få fram.

Vore kul om ngn som sett denna "check engine" lampa in action kunde höra av sig.

MVH /// Paap R
Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Undrar samma sak som fredrik b . Har ej sett någon check engine lampa på min bil heller. Konstgt alla andra bilar jag ägt/kört har haft check engine eller motor symbol lampa som lyst vid fel eller vid tändning på före start. Utom min Bmw då.
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
finns det ingen med kamera som kan visa oss okunniga vart check engine lampan sitter ??

Länk
To
46
Tomba
525 TDS -92
Om detta skall fungera beror på vilken årsmodel och typ det är.
Chech enginelampan är den som ser ut som en insprutningsventil som lyser till tillsammans med oljetryck och laddning då tändningen slås på. lampblinken fungerar lite olika på diesel och bensinare
Min är en 525 TDS -92

Hu
382
Husse
Bmw 730ia -93 V8
Det verkar som att ingen med en europa såld E32/e34 som har V8 motorn har varken Eml lampa i funktion eller någon check engine lampa alls, när jag kollat i sök funktionen här på forumet. Någon som har bra kontakter med Bmw verkstad som kan fråga ??.
Visa användare
205
fredrikb
850CI-93a med M70
det skulle bli kanon om någon kan fråga !!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.