|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet bekymmer..... Min bil kan rätt som det är när jag ska starta den köra läääääänge på startmotorn innan de startar helt enkelt. Den kommer igång men det är som om ingen bensin kommer eller nått.... Nästa gång jag ska ut och köra och provar starta så skuttar den igång på första försöket,,,, Händer då och då så det är lite störande.... | |
dalldall |
hade samma problem på min 89a.hände ibland,nångång var den sur som fan när den gick igång.men oftast gick den bra,stannade också ibland för att ett par sekunder senare komma igen. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du bör nog verifiera när var och hur,varm eller kall osv för att kunna ställa en diagnos. Är bilen svårstartad så finns det många olika faktorer vid olika tillfällen. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Jag hade exakt samma problem när jag hade min 520iA, ibland startade den direkt och ibland tog det 5 minuter, det var ett relä som sitter inne vid styrboxen som inte var OK, tydligen ett standardfel på många 520i med M20 motor, BMW sa direkt att det var det felet när jag kom in med den, jag köpte ett nytt relä och sedan slog den alltid igång på första försöket så länge jag hade den. Det sitter placerat framför styrboxen, tror det är tre st relän där, kommer dock inte ihåg exakt vilket det var. //Sniffer |
|
|
Har samma prob på min 530-88, både varm o kall kan den strula... I morse nötte jag på starten ganska länge, och precis när jag släppte för att inte elda upp startmotorn så hoppade den igång... Samma relä på min modell? /Team valsjö/Möken |
|
|
--->Sniffer Vilket relä menar du? Beskriv vart det sitter lite nogrannare? Kan det vara bränslepumpsrelät? Eller kanske Motronic Relät? |
|
Raj |
Lyfter detta inlägg, har exakt likartat problem. 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
Samma problem jag också...Hoppas på svar! /GRanis STREETFIGHTER |
|
| Även jag skulle vilja veta vilket relä det rör sig om, någon ? | |
Raj |
När det gäller reläet så borde det vara motronics huvudrelä, iaf på min... drar man soppareläet så går den en stund innan den dör. Min bil dör rakt av. Har slitit, bankat och våldfört mig på allt med maskin igång, men kan inte få den att dö på kommando :( 21-årig volvofantast som provar Bmw för första gången. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.