|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har spanat en längre tid efter annoser om 328Ci E46 på mobile.de Alla säger ju att skillnaden i pris fortfarande finns men jag har inte märkt av detta. Särskilt inte på bilar hos bmw handlare. Är det höga priser på mobile.de, finns det bättre ställen att leta? Utbudet är ju förstås större och jag lurar på att åka ner och handla av den anledningen. Ligger importerade bilar lägre i pris än svensksålda sen när man vill sälja den? | |
|
Tycker många gånger att e46 coupéer är lika dyra eller dyrare i tyskland, speciellt om man vill ha "svensk" utrustning som multiratt och värmestolar. De billigaste vraken hos bakgårdshandlarna på mobile.de räknar jag bort direkt. Prismässigt så tror jag inte att det skiljer något i pris när du sedan ska sälja bilen i sverige, kanske bilen är ett uns mer lättsåld om den är såld i sverige från början. |
|
|
Det stämmer som Oskar säger.Dom billigaste runt 18-19000:- euro är ofta risiga.Vill du ha en fin ärlig bil som köps av första ägaren,eller på Bmw,så räkna med minst 20.000:- euro.Då har du den bes. och klar i Sverige för ca. 200.000:-. Så skillnaden är väl inte så jättestor... Jag brukar sälja mina för ca. 5000:- mer än vad totalkostanden blev för att få bilen körklar i Sverige..brukar sälja 3-5 st. per år. Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99...R.I.P |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
E46 är den BMW som sägs ha störst omsättning och lättast att sälja och också störst efterfrågan på i Sverige så priserna är höga här. Det kanske är ett liknande fenomen i Tyskland därav den marginella förtjänsten.?? Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.